בילדים עם COVID-19 דפוס תסמינים שונה עם עדות להפצת הנגיף בצואה (Nature Medicine)

מנתונים נוספים אודות זיהומי COVID-19 בילדים מסין עולות עדויות לפיהן נגיף הקורונה החדש עשוי לעיתים קרובות להופיע כזיהום פחות חמור והנגיף עצמו עשוי להמשיך ולהופיע בדגימות צואה זמן רב לאחר שמשטחים מהאף והלוע אינם מדגימים עוד עדות לזיהום.

מהנתונים אודות 10 ילדים אשר נבדקו לאור היסטוריה של בני משפחה עם COVID-19 או מגע הדוק עם אדם שאובחן עם הנגיף, עולה עד כמה קשה עשוי להיות לזהות את הנגיף על-בסיס תסמינים בלבד. החוקרים כותבים כי התייצגות קלה ולא-טיפוסית של הזיהום בילדים עשויה להקשות על זיהוי הנגיף.

בסך הכול נערכו בדיקות סקר ב-745 ילדים ורק 1.3% נמצאו חיוביים לנגיף (גילאי חודשיים עד 15 שנים) ובכולם תועדו תסמינים קלים. השיעור היחסי הנמוך תואם לדפוס שתואר לפני מספר ימים בכתב העת New England Journal of Medicine, כאשר צוות רופאים מסין דיווחו כי רק 1.6% מהזיהומים הנשימתיים בילדים מאושפזים בווהאן היו COVID-19.

במחקר האחרון, 7 מבין 10 ילדים פיתחו חום, אם כי החום לא עלה על 39 מעלות צלזיוס. לא תועדו מקרים של דלקת ריאות, אשר אחראית לשיעורי התמותה הגבוהים בילדים, אם כי בדיקות CT העידו כי ב-5 מהילדים הייתה עדות להצללות זכוכית מט, לרוב בשדות הריאה החיצוניים.

כאבי ראש, כאבי שרירים, בחילות, חולשה, קשיי נשימה, הקאות וחוסר התמצאות אשר תוארו במבוגרים עם המחלה, לא זוהו בקבוצה קטנה זו של ילדים עם עדות לזיהום הנגיפי. ב-5 ילדים הייתה עדות לשיעול, ב-4 היו כאבי גרון, ב-3 תועד שלשול ושני ילדים התלוננו על גודש אפי ונזלת, כאשר מובילים לכך ש-COVID-19 דומה למחלות אחרות.

כל הילדים החולים אושפזו לבית החולים וקיבלו טיפול בתרסיס נזאלי של Interferon-Alpha.

למרות שרק 1.3% מהילדים שנסקרו נמצאו חיוביים לנגיף, שיעור זה עמד על 3.5% בקרב 3,174 המבוגרים שהשלימו את בדיקות הסקר שגם היו במגע הדוק אם אדם שנמצא חיובי לנגיף.

החוקרים מזהירים כי למרות שהנגיף נמצא באופן עקבי בדגימות רקטאליות של 8 ילדים, גם לאחר שנעלם מהאף והלוע, לא ברור אם חלקיקי הנגיף בצואה הם מדבקים.

Nature Medicine, online March 13, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה