הערכת ניתוח לפרוסקופי לעומת ניתוח פתוח לכריתת קיבה דיסטאלית לאחר טיפול כימותרפי בחולים עם סרטן קיבה (JAMA Surgery)

בחולים עם סרטן קיבה מתקדם-מקומית תתכן תועלת לפרוצדורת LADG (Laparoscopy-Assisted Distal Gastrectomy) לאחר טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי, כך עולה מתוצאות מוקדמות ממחקר בשלב II, אשר פורסמו בכתב העת JAMA Surgery. החוקרים מדווחים על שיעור נמוך יותר של סיבוכים לאחר-ניתוח וכאב, עם סבילות טובה יותר לטיפול כימותרפי אדג’וונטי, בהשוואה לכריתה דיסטאלית בגישה פתוחה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את התוצאות בטוח הקצר של חולים עם סרטן קיבה מתקדם-מקומית, אשר נותחו בגישת LADG מול כריתה פתוחה של החלק הדיסטאלי של הקיבה.

המחקר בשלב 2 היה מחקר בתווית-פתוחה, העדר-נחיתות, אקראי, אשר כלל 96 חולים בגילאי 18-80 שנים. כל המשתתפים אובחנו עם סרטן קיבה מתקדם-מקומית, אשר קיבלו טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי. המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת LADG עם הסרת קשריות לימפה (D2) או כריתת קיבה דיסטאלית בגישה פתוחה עם הסרת קשריות לימפה (D2). התוצא העיקרי היה שיעורי הישרדות ללא-הישנות לאחר שלוש שנים.

מדגם המחקר כלל 45 חולים שהשלימו ניתוח לפרוסקופי ו-50 חולים שהשלימו ניתוח פתוח.

בקבוצת LADG תועד שיעור נמוך יותר של סיבוכים לאחר-ניתוח, בהשוואה לקבוצת החולים לאחר ניתוח פתוחה (20% לעומת 46%, p=0.007). מדדי כאב לאחר-ניתוח היו נמוכים ב-1.2 יחידות ביום השני בלבד לאחר הניתוח בקבוצת LADG (p=0.008). בחולים לאחר LADG תועדו שיעורים גבוהים יותר של השלמת טיפול כימותרפי אדג’וונטי (יחס סיכויים מתוקן של 4.39, p=0.003) ותועד סיכוי נמוך יותר להפסקת טיפול כימותרפי אדג’וונטי בשל אירועים חריגים (22% לעומת 42%, p=0.04).

ממצאי המחקר מעידים כי לפרוצדורת LADG מספר יתרונות מבחינת בטיחות לאחר-ניתוח וסבילות טיפול כימותרפי אדג’וונטי, בהשוואה לניתוח פתוחה לכריתת החלק הדיסטאלי של הקיבה בחולים עם סרטן קיבה מתקדם-מקומית, לאחר טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי.

JAMA Surgery 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה