שטיפה פריטונאלית נרחבת עשויה להפחית סיבוכים לאחר ניתוח סרטן קיבה (JAMA Surgery)

מנתונים חדשים עולה כי EIPL (Extensive Intraoperative Peritoneal Lavage) במהלך כריתת גרורות פריטונאליות של סרטן קיבה מעלה בטיחות ומפחיתה סיבוכים בטווח הקצר, כך מדווחים חוקרים מסין במאמר שפורסם במהלך חודש מרץ בכתב העת JAMA Surgery.

החוקרים כותבים כי EIPL הוכחה כגישה העשויה להפחית גרורות פריטונאליות, אך אין נתונים אודות הבטיחות והיעילות של גישה זו. בכדי לבחון את הנושא, החוקרים חילקו באקראי 662 חולים עם סרטן קיבה מתקדם לכריתת קיבה D2, עם או בלי EIPL; בסופו של דבר, 550 חולים נותחו ב-11 מרכזים בין 2016 ו-2017.

שטיפת EIPL בוצעה עשרה פעמים באמצעות ליטר אחד של סליין פיזיולוגי כל פעם. בקבוצת הניתוח בלבד, בוצעו עד שתי שטיפות, אשר כללו פחות מ-3 ליטר סליין בסך הכול.

מהנתונים עולה כי לא תועדו מקרי תמותה ב-279 החולים בקבוצת ההתערבות, בעוד שבקבוצת הניתוח בלבד תועדו 5 מקרי תמותה מבין 271 חולים (1.9%, p=0.02).

עוד זיהו החוקרים הבדלים משמעותיים בשיעור הסיבוכים לאחר-ניתוח (11.1% לעומת 17%) וכאב לאחר-ניתוח (10.8% לעומת 17.7%) לטובת EIPL. בנוסף, החוקרים מציינים כי תועדו פחות מקרים של דימום תוך-בטני בקבוצת EIPL (1.08% לעומת 2.58%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי EIPL הינה גישה טיפולית מבטיחה בחולים עם סרטן קיבה מתקדם.

JAMA Surgery 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה