האם לשינה בלילה חשיבות להתפתחות מוח תינוקות? (Pediatrics)

תינוקות שאינם ישנים במהלך הלילה אינם מצויים בסיכון מוגבר להפרעות התפתחות קוגניטיבית או מוטורית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מקנדה, שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 388 זוגות אם-תינוק ושאלו את האמהות אודות מצב הרוח שלהן והרגלי השינה של התינוקות שלהן וכן בחנו את ההתפתחות המוטורית והקוגניטיבית של התינוקות בגילאי 6, 12 ו-36 חודשים. שינה לאורך הלילה הוגדרה במחקר בנוכחות לפחות שש שעות שינה ללא הפרעה.

בגיל שישה חודשים, 63% מהאימהות דיווחו כי התינוק שלהן ישן לפחות שש שעות בלילה. בנות נטו יותר לעשות כן, בהשוואה לבנים (70% מהבנות ישנו לאורך הלילה, בהשוואה ל-56% מהבנים). בגיל זה, רק 43% מהאימהות דיווחו כי התינוק שלהן ישן לפחות שמונה שעות בלילה. בעוד שבבנות תועד סיכוי מעט גבוה יותר מבנים לעשות כן, ההבדל היה קטן וייתכן כי היה מקרי בלבד.

הנקה לוותה בסיכויים נמוכים יותר לשינה לאורך הלילה. כ-55% מהתינוקות שישנו שש שעות בלילה בגיל 6 חודשים נהגו לינוק, בעוד ש-81% מהתינוקות שלא ישנו שש שעות בלילה נהגו לינוק. כ-49% מהתינוקות שישנו שמונה שעות בלילה בגיל זה ינקו, זאת בהשוואה ל-77% מאלו שלא ישנו כך.

עד גיל שנה אחת, 72% מהתינוקות ישנו לפחות שש שעות בלילה ו-57% ישנו לפחות שמונה

שעות בלילה. שינה קצרה יותר במהלך הלילה שוב לוותה בסיכון מוגבר להמשך הנקה בגיל זה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי שיעור גבוה של תינוקות בגילאי 6 חודשים ו-12 חודשים לא ישנו לאורך הלילה, כאשר דפוס שינה זה לא נקשר עם התפתחות התינוק או מצב הרוח של האם. לאור זאת, הם קוראים להורים לא לדאוג כאשר ילדם אינו ישן לאורך הלילה בגיל שישה חודשים.

Pediatrics 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה