תוצאות מבטיחות למשלב Niraparib עם Pembrolizumab בטיפול בסרטן שחלות (מתוך הכנס השנתי מטעם ASCO)

במהלך הכנס השנתי מטעם ASCO (American Society of Clinical Oncology) דיווחו חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משלש Niraparib עם Pembrolizumab (קיטרודה) הוביל לתגובה ממושכת בנשים עם סרטן שחלות עמיד לטיפולים רבים.

במחקר TOPACIO/Keynote-162 נכללו נשים שהוגדרו כעמידות לטיפול מבוסס-פלטינום, אם כי בנשים עם גידולים רגישים לפלטינום שלא התאימו לטיפול מבוסס-פלטינום נוסף גם כן יכלו להיכלל במחקר. החולות השלימו עד חמישה קווי טיפול קודמים; חציון מספר הטיפולים הקודמים עמד על 2. כ-63% מהנשים קיבלו טיפול קודם ב-Bevacizumab (אווסטין).

כ-21% מהנשים לא התאימו לטיפול מבוסס-פלטינום נוסף, 50% מהנשים היו עמידות לטיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום ו-29% לא הגיבו לטיפול זה. חציון גיל המשתתפות במחקר עמד על 60 שנים. החוקרים מדווחים כי 77% מהנשים לא נשאו מוטאציות BRCA ו-57% היו חיוביות לביטוי PD-L1.

כל הנשים קיבלו טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום בעבר: 90% נטלו Paclitaxel, 65% טופלו באנתרציקלינים, 47% ב-Gemcitabine, 5% טופלו בעבר ב-Cyclophosphamide ו-3% טופלו קודם לכן ב-Topotecan.

החוקרים מדווחים כי כ-25% מהנשים עם סרטן שחלות ועמידות/חוסר-תגובה לטיפול מבוסס-פלטינום השיגו תגובה אובייקטיבית לטיפול בשתי התרופות, וכ-67% השיגו בקרת מחלה למרות שבעבר טופלו בעד חמישה קווי טיפול כימותרפי ותכשירים אחרים.

מפירוט הנתונים עולה כי בנשים עם גידולים עם מוטאציות BRCA תועדו שיעורי תגובה אובייקטיבית של 25% ושיעורי בקרת מחלה של 63%. בנשים עם גידולים חיוביים ל-HRD שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 25% ושיעורי בקרת מחלה עמדו על 69%. בקרב נשים ללא מוטאציות BRCA, שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 24% ושיעורי בקרת מחלה עמדו על 65%, כאשר בקרב אלו ללא מוטאציות HRD עמדו שיעורים אלו על 27% ו-58%, בהתאמה. בסיכומו של דבר, בשלוש נשים תועדה תגובה מלאה ובשלוש נשים תועדה תגובה חלקית לטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול בסרטן שחלות עמיד לפלטינום נותר עדיין כבעיה ללא מענה אמיתי.

מתוך הכנס השנתי מטעם ASCO

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה