תוצאות מבטיחות להיפוך קצב של פרפור פרוזדורים באמצעות Vernakalant Hydrochloride (מתוך Ir J Med Sci)

הטיפול ב- Vernakalant Hydrochloride(ברינאווס) הוביל להשבה מהירה של מקצב סינוס, באופן בטוח ויעיל, בחולים שפנו לחדר מיון בתמונה של פרפור פרוזדורים חדש ויציב, שאחרת לא היו מיועדים להיפוך חשמלי באותו יום ומשוחררים לביתה באותו יום, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, שפורסם בכתב העת Irish Journal of Medical Science.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Vernakalant Hydrochloride הינה תרופה אנטי-אריתמית בעלת פעילות-מהירה, המאושרת באיחוד האירופי משנת 2010 להיפוך פרפור פרוזדורים חדש, עם יעילות ובטיחות מוכחים בהשוואה לפלסבו או-Amiodarone במחקרים אקראיים ומבוקרים. מטרתם כעת הייתה לקבוע את הישימות של שחרור באותו יום (לאחר ניטור בן שעתיים) מחדר המיון בעקבות היפוך קצב מוצלח באמצעות Vernakalant Hydrochloride.

מדגם המחקר כלל חולים עם הופעה חדשה של פרפור פרוזדורים, שטופלו בחדר מיון של בית חולים אוניברסיטאי גדול בדבלין. החולים קיבלו מינון מקסימאלי של שני עירויים מבוסס-משקל של Vernakalant Hydrochloride והחוקרים עקבו אחר אירועי תת-לחץ דם (ירידה של מעל 30% מלחץ הדם הבסיסי), הפרעות קצב לב, שיעורי היפוך קצב וזמן עד היפוך קצב.

מהתוצאות עולה כי קצב סינוס הושב ב-35 מבין 42 חולים (83%) לאחר ממוצע של 8.8 דקות. מדדי CHA2DS2-VASc עמדו על 0.92, בממוצע, ומדד HAS-BLED הממוצע עמד על 0.21, עם משך תסמינים ממוצע של 12 שעות. לא תועדו אירועי תת-לחץ דם או הפרעות קצב לב. 41 מבין 42 החולים שוחררו לביתם לאחר ניטור בן שעתיים.

Ir J Med Sci. 2017 Feb 6

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה