רמות אנזימי כבד עשויות לנבא סיכון קרדיאלי בסינדרום מטבולי (Arterioscler Thromb Vasc Biol)

עלייה באנזימי כבד קשורה לריכוזים גבוהים של חלבון C ראקטיבי, מדווחים חוקרים ישראלים בגיליון ינואר של Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology.

ד”ר ארתור קרנר ושותפיו מהמרכז הרפואי רמב”ם בחיפה מדדו רמות אלנין אמינוטרנספראז, אלקלין פוספט וחלבון C ראקטיבי ב-1,740 אנשים בגיל העמידה אשר הוערכו לסיכון קרדיאלי.

החוקרים מדווחים כי לחולים עם רמות גבוהות של אחד משני אנזימי הכבד, המוגדרות כרמות ברביעון העליון של אוכלוסיית המחקר, היו גם רמות חלבון C ראקטיבי גבוהות בהשוואה לנבדקים עם רמות אנזימי כבד תקינות.

הסיכויים המותאמים לרמות חלבון C ראקטיבי גבוהות, כלומר מעל 3 מ”ג/ליטר היו 1.5 אצל אנשים עם רמות גבוהות של אלנין אמינוטרנספראז ו-2.1 לאנשים עם רמות גבוהות של אלקלין פוספט.

החוקרים מציינים כי התוצאות מראות קשר ישיר בין בדיקות תיפקודי כבד גבוהות וריכוזי חלבון C ראקטיבי. קשר היה הוא בלתי תלוי בנוכחות אבנורמליות מטבוליות, רמת פעילות גופנית, הרגלי עישון וגורמים אחרים הידועים כמשפיעים על רמות חלבון C ראקטיבי.

בהינתן כי רמות חלבון C ראקטיבי מספקות מידע פרוגנוסטי נוסף המתייחס לאירועים קרדיווסקולרים עוקבים באנשים עם הסינדרום המטבולי, תוצאות מחקר זה מציעות כי אבנורמליות מינוריות בכבד רלוונטיות גם כן בהקשר של סיכון קרדיווסקולרי.

Arterioscler Thromb Vasc Biol 2005;25:193-197

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה