כלי חדש מסייע לרופאי ילדים בבדיקות סקר לאוטיזם (Pediatrics)

מנתונים חדשים עולה כי עם הכשרה מינימאלית, רופאי ילדים יכולים להיעזר באופן מהימן ויעיל בכלי M-CHAT/F (Modified Checklist for Autism in Toddlers With Follow-up Interview) במהלך ביקורי שגרה להערכת בריאות הילד, כאמצעי לסקירה לאוטיזם.

איגוד ה-AAP (American Academy of Pediatrics) ממליץ על כלי סקירה להפרעות מהספקטרום של אוטיזם בביקורי שגרה בגילאי 18 ו-24 חודשים, ומדד M-CHAT הינו אחד הנפוצים בשימוש. בדיקות סקר חיוביות מחייבות השלמת בירור נוסף בדמות M-CHAT/F.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים אם רופאי ילדים ראשוניים יכולים להשלים את ראיון המעקב במקרה של סקר M-CHAT חיובי בביקור שגרה ואם הצגה ממוחשבת של השאלות המדויקות תסייע בתהליך זה.

רופאי ילדים השלימו סקירה של 98 ילדים בביקורי שגרה באמצעות מהדורת M-CHAT שהשלימו ההורים דרך האינטרנט. לאחר מכן הרופאים השלימו את ראיון המעקב במקרים של תוצאות חיוביות באמצעות המערכת מבוססת האינטרנט.

על-בסיס האבחנה הסופית לפי מדד הזהב Autism Diagnostic Observation Schedule, הערך המנבא החיובי של מדד M-CHAT עמד על 0.40. השימוש ב-M-CHAT/F ע”י רופאי ילדים הביא לשיפור משמעותי בערך המנבא החיובי ל-0.58.

שיעורי ההסכמה לפי תוצאות M-CHAT/F בקרב רופאי ילדים ועוזרי מחקר מיומנים עמדו על 86.6% מהמקרים, והערך המנבא החיובי, רגישות, סגוליות ודיוק כולל היו כולם דומים סטטיסטית בקרב רופאי ילדים ועוזרי מחקר.

החוקרים כותבים כי השלמת M-CHAT/F חשובה לצורך סקירה מדויקת לאוטיזם וניתן לבצעה בקלות במהלך ביקורי שגרה בסיוע כלי החלטה מבוססי-אינטרנט.

Pediatrics 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה