מחצית מהמחקרים ברפואת ילדים נעצרים או אינם מגיעים לכדי פרסום (Pediatrics)

קרוב למחצית מהמחקרים הקליניים בילדים (49%) נעצרים טרם סיום המחקר או אינם מגיעים לכדי פרסום, דבר המוביל לחשיפה של עשרות אלפי ילדים בכל שנה להתערבויות שאינן מובילות למידע שימושי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

החוקרים השלימו מחקר חתך רטרוספקטיבי, להערכת מחקרים אקראיים ומבוקרים ברפואת ילדים שנרשמו באתר ClinicalTrials.gov בין השנים 2008-2010.

החיפוש העלה 559 מחקרים, מתוכם 104 מחקרים הופסק מוקדם (19%), כולל 8,369 משתתפים. קושי בגיוס חולים (37%) היה הגורם הנפוץ ביותר שצוטט להפסקה מוקדמת של מחקרים. הסיכוי להפסקה מוקדמת היה קטן יותר במידה ונערכו במימון חברות תרופות בהשוואה למרכזים אקדמיים (יחס סיכויים של 0.40). מבין 455 המחקרים שהושלמו, 136 (30%) לא פורסמו, בהם לקחו חלק 69,165 ילדים.

42 מאמרים שלא פורסמו פרסמו את התוצאות ב-ClinicalTrials.gov. הסיכוי לאי-פרסום מחקר היה גבוה כפליים עם מחקרים במימון חברות תרופות, הן לאחר 24 והן לאחר 36 חודשים (יחס סיכויים של 2.21 ו-3.12, בהתאמה) ומחקרים עם זמן ממוצע ארוך יותר משמעותית לפרסום, בהשוואה למחקרים במימון האקדמיה (33 לעומת 24 חודשים).

החוקרים מסכמים וכותבים כי במדגם זה של מחקרים אקראיים ומבוקרים בילדים, הפסקה מוקדמת ואי-פרסום מחקרים היה נפוץ, דבר שהוביל לחשיפה של עשרות אלפי ילדים להתערבויות שלא הובילו לנתונים שימושיים.

Pediatrics. Published online August 4, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה