ה-FDA הכריז על איסור מוחלט של שימוש בשומן טראנס בתעשיית המזון תוך 3 שנים (FDA)

ה-FDA הכריז היום על צעד נוסף במאבק נגד שומן טראנס: יצרני המזון יחוייבו להוציא מהשימוש שמנים הידרוגנצים חלקיים (PHOs), המהווים את המקור העיקרי לשומן הטראנס הידוע כסותם העורקים, מתוך כלל המזונות המעובדים – בתוך 3 שנים.

ע”פ  הודעת ה-FDA הוצאת ה-PHOs מהמזון המעובד תמנע 20,000 התקפות לב  ו-7,000 מקרי מוות בכל שנה בארה”ב.

ההכרזה היום מגיע בעקבות החלטה טנטטיבית מ-2013 לפיה ה-PHOs לא יוכל להיות מוגדר עוד כ”בטוח באופן כללי” וזאת בהתבסס ע לעדויות מדעיות וממצאי פאנל מומחים.   

יש לציין שה-FDA כבר הוציא או הפחית את כמויות ה-PHOs במזונות מעובדים כמו פיצה קפואה, מרגרינות, קרייקרים, פופ קורן במיקרוגל, ומוצרי אפיה.  לדעת ה-FDA היכולת של ייצרני המזון למצוא תחליפים ל-PHOs מוכיחה שאין למעשה כל צורך לשימוש בשומן טרנס בתעשיית המזון.

השימוש ב-PHOs יתאפשר רק תחת אישור מיוחד של ה-FDA . ייצרני המזון מזהירים כי חלק ממוצרי המזון יהיו בטעם אחר מזה המוכר כיום ללא השימוש ב-PHOs  . הקושי יהיה בעיקר במוצרי אפייה וממתקים, שבהם שומן טראנס יכול לשפר את תחושת המרקם והטעם. מעבר לכך שומן טראנס מסייע בשמירת יציבות ואורך חיי מדף.

יש לציין גם שמאז שה-FDA דרש מיצרני המזון לציין את כמות שומן הטראנס במוצרי המזון מאז שנת 2003. עד שנת 2012, האמריקאים הפחיתו את הצריכה היומית של שומן טראנס בכ-80% , מ-4.6 גרם ל-1 גרם בלבד.

מוצר יוגדר כבעל ערך תזונתי של 0 שומן טראנס כל עוד המוצר מכיל פחות מחצי גרם למנה. בכמות כזו השומן הטראנס הוא בערך טבעי בדומה לזה שניתן למצוא בבשר ומוצרי חלב.

לדיווח ב-  FDA.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה