סימנס משיקה בישראל פרסונליזציה בתחום הדפסה תלת מימדית של מפרקים מלאכותיים

חברת סימנס PLM  Siemens PLM  העולמית, המיוצגת בישראל על ידי מקיט מערכות,  פיתחה תוכנה ייחודית המאפשרת פרסונליזציה של שתלים ועזרים אורתופדיים ושתלים דנטאליים בטכניקה של הדפסה תלת מימדית. התוכנה נכנסת לשימוש בימים אלו בישראל בתחום המפרקים המלאכותיים ומהווה פריצת דרך בתחום המדיקל.

הפתרון מאפשר ביצוע התאמה בין צילומי ה-MRI וה-CT של המטופל לבין הפתרונות האורתופדיים. ייצור כזה, המתאים את עצמו למטופל, יכול להפחית את הצורך בניתוחים פולשניים לתיקון בעיות במפרקים, מקצר את זמן ההתאוששות וההחלמה והופך אותה לקלה יותר, מכאן גם שקל יותר לשלב את המוצר בחייו השוטפים של המטופל. הניסיון שנצבר עד כה מלמד כי התוכנה של סימנס מאפשרת הפחתת זמן ייצור ב-40%, הפחתת מספר הפרוטו טייפים הדרושים ב-20% ושיפור יעילות תכנון המוצר ב-30%.

התוכנה, אותה פיתחה סימנס העולמית, מאפשרת תכנון מוצרים אורתופדיים ודנטאליים בהתאמה אישית לפי צרכי המטופל בעזרת טכניקת ההדפסה התלת מימדית. “זוהי תזוזה מהמחשבה המסורתית הקודמת בתחום המדיקל במסגרתה נאלצו המטופלים להתאים את עצמם לייצור המוני ואחיד, שאינו עונה על הצרכים הייחודיים לכל מטופל ומטופל ועל הבעיות הנלוות לכך”, כך מסר זאב קרויזמן, מנכ”ל מקיט מערכות.

יצרני מכשור רפואי מאמצים היום את התוכנות לניהול חיי המוצר (PLM ), בהן משתמשים בתעשיות האלקטרוניקה, התעופה והרכב. תוכנות אלו מאפשרות מעקב אחר כל שלבי הטיפול במטופל, החל מהפגישה הראשונה עם הרופא ועד לשליחת המוצר הסופי לחדר הניתוח. אם בעבר היה מקובל שהמנתח היה מזמין כמה אפשרויות וקובע את המתאימה ביותר למטופל במהלך הניתוח, הפתרון המוצע על ידי סימנס מפחית את זמן ניתוח המפרקים ואת זמן ההתאוששות והופך אותם לפחות טראומטיים. בנוסף, המערכת מאפשרת שיתוף פעולה בין המנתח לבין יצרן, תהליך המפחית שגיאות ובזבוז של חומרי ייצור יקרים. התוכנה גם מקלה בתהליך השגת אישורים מהגורמים המוסמכים.

בנוסף, טכנולוגיות ההדפסה התלת ממדית מאפשרות אף יצירת צורות שהיו עד עכשיו בלתי אפשריות לייצור, בהתאם לאורגניות המשתנה של האיברים האנושיים. משקל החלפים והשתלים נעשה קל הרבה יותר בשל יתרונות ההדפסה התלת מימדית, מה שגם מקל מאד על המטופל. כל אלו הופכים את ההדפסה התלת ממדית לבעלת פוטנציאל למהפכה בעולם הרפואה.

סימנס היא חלוצה בייצור על ידי הדפסה תלת ממדית של עזרים רפואיים כמו מכשירי שמיעה. הלקוחות של סימנס הן חברות מובילות בתחום האורטופדיה והשתלים הדנטליים והן ממשיכות לבחור בפתרונות של סימנס מזה 13 שנה. תשע מ-10 חברות למכשור אורתופדי בעולם משתמשות בפתרונות של סימנס.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה