הצלחה מחקרית לחברת Exero Medical הישראלית

צילום: Exero Medical

מחקר שהדגים את מנגנון הפעולה של חיישן ה- xBar שפיתחה החברה לניטור תהליך ההחלמה לאחר ניתוחים ולזיהוי מוקדם של סיבוכים התפרסם לאחר ביקורת עמיתים.

החיישן נבדק כעת בניסוי קליני שנערך במרכזים רפואיים מובילים בישראל.

תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת היוקרתי Journal of Surgical Research ( למאמר המלא).

חברת Exero Medical מהפורטפוליו של חממת Medx, מדווחת היום (ג’) על פרסום ממצאים חיוביים בניסוי פרה-קליני בטכנולוגיית ניטור ריפוי רקמות לאחר ניתוח.  מדי שנה, מיליוני חולים עוברים ניתוח גדול במערכת העיכול, מתוכם כ- 10% סובלים מסיבוכים מסכני חיים הגורמים לתמותה, ניתוחים חוזרים ולהתארכות האשפוז.

חיישן ה-xBar שפיתחה החברה, מסוגל לבצע ניטור ומעקב אחר תהליך הריפוי של רקמות בשלבים שלאחר הניתוח ומאפשר זיהוי וטיפול בסיבוכים אפשריים שלאחר ניתוח, כגון דליפות, כבר בשלב מוקדם. הגילוי המוקדם מאפשר התערבות מצילת חיים, קיצור זמני האשפוז וחסכון רב למערכת הבריאות.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת היוקרתי Journal of Surgical Research והם הבסיס למחקר הקליני הנוכחי שמקיימת כעת החברה עם ה-xBar במרכזים הרפואיים השונים בישראל. הטכנולוגיה החדשנית של xBar מנוצלת בשלב ראשון עבור ניתוחים של מערכת העיכול (GI) אך ניתן יהיה לפתח אותה עבור ניתוחים אחרים בעתיד.

“תוצאות המחקר שפורסמו כעת מדגימות את יכולת מערכת xBAR  לתרגם את ריפוי הרקמה למידע נגיש שאנו יכולים לעבד אותו”, אמר ד”ר ארז שור, מנכ”ל Exero Medical. “אנו מאמינים שנתונים אלה, שהנם ראשונים מסוגם, יאפשרו לנו להתאים באופן אישי את הטיפול לאחר הניתוח. חולים המתאוששים במהירות יוכלו להשתחרר לביתם מוקדם מכפי שהם משתחררים היום. חולים הצפויים לפתח סיבוך יטופלו לפני שהסיבוך יגרום להחמרה במצבם ולסיכון חייהם. הטיפול יהיה קצר ובטוח, ויחסוך לחולים אלה ניתוחים נוספים ואשפוז ממושך,” הדגיש.

“הנתונים שאספנו בניסוי הפרה-קליני זה הראו תועלת קלינית מובהקת המאפשרת לאבחן דליפה במערכת העיכול לאחר ניתוח לפני שהתפתח אלח דם. המחקר הפרה-קליני הוביל אותנו למחקר הקליני הנעשה כעת במספר מרכזים רפואיים מובילים בארץ, ולראשונה אנו אוספים מידע מחולים ומנטרים את מצבם מספר ימים לאחר הניתוח. אמר ד”ר מתן בן דוד, מייסד שותף של Exero Medical. “הניסוי הוא צעד משמעותי בדרך לשיפור ניטור החולים לאחר הניתוח, ואנו מאמינים שנוכל להשפיע לטובה על חייהם של חולים רבים בעתיד,” הוסיף.

על אודות  Exero Medical:

נוסדה בשנת 2018 על ידי חממתMEDX Xelerator , רשות החדשנות הישראלית וקופת חולים כללית. מטרתה של Exero Medical היא לפתח טכנולוגיה לניטור ריפוי רקמות לאחר ניתוח המאפשר גילוי מוקדם ומציל חיים של סיבוכים לאחר ניתוחים. מוצר הדגל של החברה, xBar, קיבל מה- FDA האמריקני הכרה כמכשיר פורץ דרך לאיתור מוקדם של דליפות מההשקה בעקבות ניתוחי מערכת העיכול (GI) – המייצגות שוק של למעלה  מ2 מיליארד דולר בכל שנה. Exero Medical  מגובה בהשקעות סיד של MEDX Xelerator, Boston Scientific, MEDX Ventures, Intellectual Ventures ו-CBG Group. החברה עוסקת כיום בסבב גיוס מסדרה A’.

 למידע נוסף לחצו כאן

בתמונה: אילוסטרציה של החיישן שפיתחה חברת אקסרו מדיקל. השתל מנטר החלמה ומתרגם אותה לנתונים המאפשרים עיבוד וגילוי מוקדם של סיבוכים.

צילום: אקסרו מדיקל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה