השפעת השהיית הטיפול במתוטרקסט על חיסון קורונה (The Lancet Respiratory Medicine)

מחקר חדש שפורסם ב- The Lancet Respiratory Medicineהראה כי חולים המשהים את הטיפול במתוטרקסט לאחר קבלת חיסון קורונה, לא היו בסיכון גבוה יותר להתלקחות המחלה

מחקר חדש שפורסם ב-The Lancet Respiratory Medicine הראה כי חולים הנוטלים מתוטרקסט למגוון מחלות דלקתיות המתווכות על ידי מערכת החיסון, והשהו את נטילת התרופה לאחר קבלת מנת חיסון נגד COVID-19, לא היה סיכון גבוה יותר להתלקחות המחלה והיה להם רמות גבוהות יותר של נוגדני anti-RBD, ואימונוגניות מוגברת בהשוואה לאלו שהמשיכו את הטיפול.

החוקרים העריכו 254 חולים עם מחלה דלקתית מתווכת חיסונית ממרפאות עור וראומטולוגיה ב-26 בתי חולים בבריטניה. המשתתפים אובחנו עם SLE, דלקת מפרקים שגרונית, אטופיק דרמטוויס, פולימיאלגיה שגרונית, דלקת מפרקים ופסוריאזיס ללא או עם דלקת פרקים. הם גם נטלו ≤ 25 מ”ג של מתוטרקט בשבוע האחרון 3 חודשים או יותר וקיבלו שתי מנות של חיסון Pfizer/BioNTech BNT162b2 או חיסון וקטור ויראלי של AstraZeneca/Oxford. הגיל הממוצע היה כ-59 שנים, כאשר נשים היוו 61% מהקבוצה, והמשתתפים חולקו באופן אקראי 1:1 לכל אחת מהקבוצות.

תגובת הנוגדנים המוגברת של חולים שהשהו מתוטרקסט הייתה זהה בסוגים שונים של תרופות דלקתיות בתיווך חיסוני, היסטוריית זיהומים ב-SARS-CoV-2 שונה וקבוצות גיל שונות.

מחקר נוסף (MIVAC I) שהוצג ב-EULAR 2022 הראה כי לחולים עם דלקת מפרקים שגרונית או דלקת מפרקים פסוריאטית היו רמות גבוהות יותר של נוגדני RBD כאשר מתוטרקסט הופסק לאחר שתי המנות של חיסון AstraZeneca, לעומת הקבוצה אשר המשיכה עם הטיפול. התוצאות הצביעו על קצב התלקחות גבוה יותר כאשר מתוטרקסט הופסק לאחר שתי מנות החיסון, אך לא היה הבדל בשיעור ההתלקחות כאשר מתוטרקסט הופסק רק לאחר המנה השנייה.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב- The Lancet Respiratory Medicine

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה