משלב FOLFOXFIRI עם Bevacizumab משפר הישרדות ללא-התקדמות מחלה בחלק מהחולים עם סרטן מעי גס ורקטום (מתוך כנס ה-ASCO)

בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום לא-נתיח עם גרורות לכבד ומוטציות RAS או BRAF, משלב FOLFOXIRI עם Bevacizumab לעומת FOLFOX/FOLFIRI עם Bevacizumab שיפר משמעותית הישרדות ללא-התקדמות מחלה, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך כנס ASCO.

מחקר CAIR05 היה המחקר האקראי הראשון שבחן באופן פרוספקטיבי משטרי אינדוקציה סיסטמיים בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום לא-נתיח עם גרורות לכבד. בתקופה שבין דצמבר 2014 ועד מרץ 2021.

המחקר הרב-מרכזי, אקראי, בשלב 3, כלל 291 חולים שחולקו באקראי לשתי זרועות: משלב FOLFOX או FOLFIRI עם Bevacizumab (147 חולים) או משלב FOLFOXIRI עם Bevacizumab (144 חולים). שתי הקבוצות טופלו ב-12 מחזורי טיפול ולאחר מכן טיפול אחזקה ב-5-Fluorouracil, Leucovorin עם Bevacizumab.

החוקרים מסבירים כי טיפול כימותרפי משולש לעומת כפול עם Bevacizumab שיפר משמעותית הישרדות ללא-התקדמות מחלה, לצד שיעורי תגובה ושיעורי הצלחת טיפול מקומי שהיו גבוהים יותר, כפי שנקבע לפי כריתה R0/R1.

החוקרים מציינים כי התוצאות החיוביות התקבלו על חשבון רעילות חמורה יותר, אך ברת טיפול.

המומחים מוסיפים כי נוכחות פאנל מומחים בתחום הכבד הוביל לכך ששיעור גבוה יותר של חולים מתאימים נבחרו לטיפול זה.

ממצאי המחקר מעידים כי טיפול כימותרפי משולש, בהשוואה לטיפול כפול, בשילוב עם Bevacizumab, הוביל לשיפור ההישרדות ללא-התקדמות מחלה בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום לא-נתיח, עם גרורות לכבד ומוטציות RAS או BRAF.

 

מתוך כנס ה-ASCO

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה