משלב Atezolizumab עם כימותרפיה בטוח ויעיל כנגד ממאירות קשקשית של פי הטבעת (מתוך הכנס השנתי מטעם ASCO)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ASCO עולות תוצאות חיוביות למשלב Atezolizumab (טיסנטריק) עם Docetaxel, Cisplatin ו-5-Fluorouracil, כאשר משטר טיפול זה הוכח כבטוח ויעיל כקו-טיפול ראשון כנגד ממאירות קשקשית מתקדמת-מקומית של פי הטבעת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קרצינומה של פי הטבעת מהווה עד 2.7% מכלל ממאירויות מערכת העיכול, כאשר מגמה זו מצויה בעליה לאורך הזמן.

המשלב של טיפול כימותרפי עם טיפול אימונותרפי מהווה גישה בטוחה; עם זאת, המחקר הנוכחי לא ענה על תוצא הסיום העיקרי של שיעורי הישרדות ללא-התקדמות לאחר שנה של מעל 46%.

ממצאי מחקר SCARCE תאמו למחקר קודם שבחן את תוצאות משטרי DCF (Docetaxel, Cisplatin, 5-Fluorouracil) מותאמים.

זהו המחקר הראשון להערכת המשלב של כימותרפיה ואימונותרפיה בחולים עם קרצינומה אנאלית של פי הטבעת. במחקר הרב-מרכזי חולקו החולים לשתי זרועות: 64 חולים טופלו במשלב Atezolizumab אחת לשבועיים למשך עד שנה עם שמונה מחזורי טיפול DCF מותאם; 33 חולים טופלו בשמונה מחזורי DCF מותאם בלבד.

מהנתונים עולה כי שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות בזרוע הטיפול המשולב עמד ועל 44.2%, שיעור נמוך מ-46% ולכן לממצאים לא הייתה משמעות סטטיסטית.

בנוסף, בקרב חולים בזרוע הטיפול המשולב תועדו שיעורי תגובה אובייקטיבית של 74.6% ושיעורי הישרדות כוללים לאחר שנה אחת של 77.7%. ממצאים אלו דומים לדיווחים ממחקרים קודמים, כולל מחקר Epitopes-HPV02, עדות ליעילות הגבוהה של משלב DCF מותאם בחולים עם קרצינומה קשקשית של פי הטבעת.

 

מתוך הכנס השנתי מטעם ASCO

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.