מנהל המזון והתרופות האמריקאי מזהיר מפני סיכון לממאירות ברקמת צלקת סביב שתלי שד (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) פרסם אזהרת בטיחות ומזהיר מפני סיכון נדיר אך אפשרי של התפתחות סרטן תאי קשקש (Squamous Cell Carcinoma) וסוגי לימפומה שונים ברקמת צלקת סביב שתלי שד.

התראת הבטיחות של מנהל המזון והתרופות האמריקאי מבוססת על עשרות דיווחים אודות ממאירויות אלו שהתפתחו בפסולה או ברקמת צלקת סביב שתלי שד. מדובר בסוגיה נפרדת לחלוטין מהסיכון ללימפומה מסוג Breast Implant-Associated Anaplastic Large-Cell Lymphoma, סיכון מוכר היטב בקרב נשים לאחר ניתוחים אלו.

לאחר בחינה ראשונית של הספרות הרפואית כחלק מהמעקב המתמשך אחר בטיחות שתלי שדיים, במנהל המזון והתרופות האמריקאי ידוע על פחות מ-20 מקרים של קרצינומה של תאי קשקש ופחות מ-30 מקרים של סוגים שונים של לימפומה בקפסולה סביב שתל שד.

נכון ל-1 בספטמבר השנה, במנהל המזון והתרופות האמריקאי התקבלו 10 דיווחים אודות קרצינומה של תאי קשקש על-רקע שתלי שדיים ו-12 דיווחים אודות מקרים שונים של לימפומה.

שיעורי ההיארעות וגורמי סיכון לאירועים אלו אינם מובנים היטב, אך ישנם דיווחים על מקרי קרצינומה של תאי קשקש ומגוון סוגים של לימפומה בקפסולה סביב שתלי שדיים הן בשתלי שד חלקים והן באלו עם טקסטורה, גם במקרים של שתלי סיליקון וגם עם שתלי סליין. בחלק מהמקרים, הממאירויות אובחנו שנים לאחר ניתוח השדיים.

הסימנים והתסמינים המתוארים כללו נפיחות, כאב, גושים, או שינויים עוריים.

למרות שהסיכון לקרצינומה של תאי קשקש ולימפומה ברקמה סביב שתלי שדיים הוא נמוך, כאשר עולים דיווחים על סוגיות בטיחות הנוגעות למכשור רפואי, יש לספק לציבור מידע ברור ומובן מהר ככל הניתן.

המומחים קוראים למטופלים ולמטפלים לדווח על בעיות הקשורות בשתלי שדיים ועל מקרים של קרצינומה של תאי קשקש או לימפומה בקפסולה של שתל השד למערכת MedWatch, מערכת דיווח על אירועים חריגים של מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

במנהל המזון והתרופות האמריקאי מתכננים סקירת ספרות מקיפה וכן לזהות דרכים לאיסוף מידע מפורט יותר אודות המקרים המדווחים.

 

מתוך הודעת ה-FDA

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה