תחלואה נשימתית בילדות מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בבגרות (Lancet)

בחולים עם היסטוריה של זיהום בדרכי נשימה תחתונות בילדות סיכון מוגבר לתמותה עקב מחלה נשימתית בבגרות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת The Lancet.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר לאורך עשרות שנים שכלל משתתפים משנות ה-40 של המאה הקודמת הדגים תוצאות סותרות אודות הקשר בין זיהום בדרכי נשימה תחתונות בילדות מוקדמת ובין הסיכון לתמותה מוקדמת עקב תחלואה נשימתית בבגרות.

במחקר הנוכחי התבססו החוקרים על נתונים מבריטניה מסקר National Survey of Health and Development, אשר גייס משתתפים שנולדו בשנת 1946 ובחן את המצב הבריאותי של החולים ורישומי התמותה עד שנת 2019.

מבין 3,589 משתתפים, 674 הלכו לעולמם מוקדם (לפני גיל 73 שנים). מבין אלו, 52 הלכו לעולמם עקב מחלה נשימתית בבגרות, דוגמת מחלת ריאות חסימתית כרונית, מחלת ריאות אינטרסטיציאלית, זיהום בדרכי נשימה תחתונות ומחלה נשימתית עקב גורם חיצוני.

מבין כלל המשתתפים במחקר, 913 חולים אובחנו עם זיהום בדרכי נשימה תחתונות – דוגמת דלקת ריאות, ברונכיטיס, או ברונכופנאומוניה – לפני גיל שנתיים. במשתתפים אלו תועד סיכון גבוה יותר לתמותה מוקדמת עקב מחלה נשימתית עד גיל 73 שנים, בהשוואה לאלו ללא זיהום בדרכי נשימה תחתונות בילדות (יחס סיכון של 1.93, רווח בר-סמך 95% של 1.10-3.37), גם לאחר תקנון לגורמים דוגמת מעמד סוציו-אקונומי והרגלי עישון בבגרות.

ממצאי המחקר מדגישים את החשיבות של המצב הבריאותי בילדות מוקדמת ומעידים על החשיבות של שיפור המצב הבריאותי בילדים.

Lancet, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה