אבחנה של דום נשימה חסימתי בשינה מעל את הסיכון לסיבוכים לבביים לאחר ניתוח בריאטרי (Obes Surg)

לאחר ניתוח בריאטרי, בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה ייתכן סיכון מוגבר לסיבוכים לבביים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Obesity Surgery.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דום נשימה חסימתי בשינה הינה הפרעה נפוצה בחולים המופנים לניתוח בריאטרי. מחקרים קודמים דיווחו על סיכון מוגבר לסיבוכים, אשפוז ביחידת טיפול נמרץ ושהות ממושכת יותר בבית החולים לאחר הניתוח בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה. עם זאת, אין נתונים אודות התוצאים הקליניים לאחר ניתוח בריאטרי.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה במטרה לבחון אם דום נשימה חסימתי בשינה מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח בריאטרי. הם ערכו חיפוש במאגרי PubMed ו-Ovid Medline והתמקדו במחקרים שהשוו בין חולים עם דום נשימה חסימתי בשינה וחולים ללא הפרעת הנשימה בשינה, אשר הופנו לניתוח בריאטרי. התוצאים שנבחנו כללו את משך האשפוז, סיכון לסיבוכים, אשפוז חוזר בתוך 30 ימים וצורך באשפוז ביחידת טיפול נמרץ.

מהנתונים עולה כי בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה תועד סיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח בריאטרי (סיכון יחסי של 1.23, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.50), זאת בעיקר בשל סיכון מוגבר לסיבוכים לבביים (סיכון יחסי של 2.44, רווח בר-סמך 95% של 1.26-4.76).

החוקרים מדווחים כי לא תועדו הבדלים משמעותיים בין חולים עם דום נשימה חסימתי בשינה ובין אלו ללא הפרעת הנשימה בשינה בהערכת התוצאים האחרים, כולל סיבוכים נשימתיים, משך אשפוז, אשפוז חוזר בתוך 30 ימים וצורך באשפוז ביחידת טיפול נמרץ.

החוקרים מסכמים וכותבים כי על הרופאים המטפלים לנקוט משנה זהירות בניטור וטיפול בחולים עם אבחנה של דום נשימה חסימתי בשינה לאחר ניתוח בריאטרי. עם זאת, בחולים עם הפרעת הנשימה בשינה לא תועד סיכון מוגבר לאשפוז ארוך יותר או אשפוז חוזר.

Obes Surg, May 4, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה