קוליטיס מיקרוסקופית מעלה את הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים (J Clin Gastroenterol Hepatol)

בחולים עם קוליטיס מיקרוסקופית סיכון מוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology.

מדגם המחקר כלל 11,018 מבוגרים משבדיה עם קוליטיס מיקרוסקופית מוכחת בביופסיה, ללא היסטוריה של מחלות לב וכלי דם, להם התאימו החוקרים 48,371 ביקורות ללא קוליטיס מיקרוסקופית או מחלות לב וכלי דם. התוצא העיקרי היה יחס הסיכון המתוקן לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים.

לאורך חציון מעקב של 6.6 שנים תועדו 2,181 (20%) אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים עם קוליטיס מיקרוסקופית; 6,661 (14%) מקרים תוארו בקבוצת הביקורת.

בקרב חולים עם קוליטיס מיקרוסקופית תועד סיכון כולל גבוה יותר לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים, בהשוואה לקבוצת הביקורת (יחס סיכון מתוקן של 1.27), כולל עליה של 38% בסיכון למחלת לב איסכמית, עליה של 32% בסיכון לאי-ספיקת לב ועליה של 12% בסיכון לאירוע מוחי, ללא סיכון מוגבר לתמותה קרדיווסקולארית.

ממצאי המחקר נותרו ללא שינוי בניתוחים סטטיסטיים נוספים.

הממצאים מעידים על עליה של 27% בסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים עם קוליטיס מיקרוסקופית, מקביל למקרה נוסף של אירוע קרדיווסקולארי מג’ורי לכל 13 חולים במעקב לאורך עשר שנים.

החוקרים כותבים כי הסיכון המוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים עם קוליטיס מיקרוסקופית מדגיש את הצורך במודעות לגורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם באוכלוסיית חולים זו. הם קוראים לשקול הערכת סיכון פרטנית של הסיכון למחלות לב וכלי דם בכל חולה עם אבחנה של קוליטיס מיקרוסקופית.

J Clin Gastroenterol Hepatol, May 25, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה