טיפול משולב של JEMPERLI וכימותרפיה הוא הטיפול האימונו-אונקולוגי היחיד המראה יתרון הישרדותי מובהק באוכלוסיית החולים הכוללת (מחקר RUBY Phase III)

טיפול “קו ראשון” פורץ דרך כנגד סרטן רירית הרחם.

מחקר הפאזה השלישית RUBY, שבדק את יעילותה ובטיחותה של JEMPERLI (דוסטארלימאב), התרופה של חברת התרופות הבין-לאומית GSK כנגד סרטן רירית הרחם, מראה כי נשים החולות בסרטן זה, שקיבלו תרופה זו בתוספת טיפול כימותרפי, שרדו יותר מנשים החולות בסרטן רירית הרחם, שקיבלו טיפול כימותרפי בלבד במסגרת טיפולי ה”קו ראשון” במחלה החוזרת או הגרורתית שלהן.

זו הפעם הראשונה שמחקר מדעי-אמפירי מציג יתרון הישרדותי מובהק סטטיסטית במשלב של טיפול כימותרפי ואימונותרפי בקו טיפולי ראשון בסרטן רירית הרחם.

בחודש ספטמבר האחרון, הודיע מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) על אישור הטיפול ב-JEMPERLI כטיפול “קו ראשון” עבור חולות בסרטן רירית הרחם, אחד מסוגי הסרטן הגניקולוגיים הנפוצים בעולם ובישראל.

האישור ניתן לתת קבוצה של חולות עם סרטן רירית רחם מסוג  dMMR/MSH-I.

עם האישור, הפכה JEMPERLI, הלכה למעשה, לטיפול האימונו-אונקולוגי היחיד המאושר כטיפול “קו ראשון” בחולות בסרטן רירית הרחם עם ממאירות מסוג dMMR/MSH-I בשילוב עם טיפול כימותרפי.

אישור ה-FDA התקבל על בסיס נתונים מתוצאות מחקר פאזה שלישית  שהראה כי עבור קבוצה זו של מטופלות, שילוב הטיפול ב-JEMPERLI יחד עם טיפול כימותרפי, השיג ירידה מובהקת סטטיסטית של 72% בסיכוי להתדרדרות של המחלה או למוות בתוך כשנתיים, זאת בהשוואה לטיפול באמצעות שימוש בכימותרפיה בלבד.

משמעות האישור, שהתקבל בזמן קצר של ארבעה חודשים בלבד, היא שפרוטוקול הטיפול עבור חולות בסרטן רירית הרחם מסוג dMMR/MSI-H יוכל לכלול טיפול ב- JEMPERLI בשילוב עם הטיפול בכימותרפיה, כבר כקו טיפולי ראשון במחלה החוזרת או הגרורתית.

דבר הצפוי להביא לשיפור באיכות הטיפול, וביכולתו לעכב את התפתחות סרטן הרירית הרחם בקרב חולות במחלה בטווח הארוך.

מבוסס על הודעת gsk העולמית (Phase III RUBY trial of Jemperli (dostarlimab) plus chemotherapy meets endpoint of overall survival in patients with primary advanced or recurrent endometrial cancer).

לקריאה נוספת: טיפול המבוסס על Dostralimab משפר הישרדות בנשים עם ממאירות מתקדמת של רירית הרחם (אי-מד, 8 לנובמבר, 2023)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה