מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר בדיקת דם להערכת פעילות טרשת נפוצה (מתוך הודעת חברת רוש)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) העניק מעמד כלי פורץ דרך לבדיקת NfL (או Neurofilament Light Chain) של חברת רוש להערכת חולים עם טרשת נפוצה.

הבדיקה מיועדת לשימוש ככלי עזר להערכת פעילות המחלה במבוגרים בגילאי 18-55 שנים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית או טרשת נפוצה מתקדמת משנית, העשויה לספק מידע חשוב אודות אופן הטיפול והניהול של המחלה.

עליה ברמות נוירופילמנטים הינה סמן לנזק אקסונאלי ומצויה בקורלציה עם פעילות טרשת נפוצה. רמות NfL עולות בזמן התלקחות טרשת נפוצה או עדות הדמייתית למחלה פעילה ויורדות לאחר טיפול בתרופות בעלות השפעה על מהלך המחלה.

מניתוח רמות נוירופילמנטים בשני מדגמים גדולים של חולים עם טרשת נפוצה עלה כי רמות התחלתיות מוגברות של החלבון לוו בסיכון גבוה יותר משמעותית למוגבלות בעתיד, גם בחולים ללא התלקחות קלינית של המחלה הנוירולוגית.

בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית או טרשת נפוצה מתקדמת שניונית, זיהוי פעילות מחלה חשוב במטרה לסייע לרופאים לקבל החלטות אודות הטיפול הטוב יותר למחלה. הבדיקה החדשה עשויה לספר את תוצאות הטיפול בחולים עם טרשת נפוצה מאחר ומספקת אמצעי זעיר פולשני המספק תוצאות מהירות.

הבדיקה החדשה עשויה לסייע להערכת פעילות טרשת נפוצה באמצעות כלי אוטומטי ואיכותי.

מתוך הודעת חברת רוש

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה