זיהום בקורונה והפרעות נוירולוגיות בילדים (J Psychiatr Res)

קורונה

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Psychiatric Research מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, המצביעות על שכיחות גבוהה של דפוסי תחלואה בתיווך מערכת החיסון בקרב ילדים עם COVID-19 עם הפרעות נוירו-קוגניטיביות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים רבים דיווחו על ביטויים נוירולוגיים במבוגרים עם COVID-19, אך אין מידע רב אודות היקף המעורבות הנוירולוגית בילדים עם הזיהום הנגיפי. מטרת הסקירה השיטתית הנוכחית הינה לבחון את הקשר בין זיהום בנגיף קורונה ובין תסמינים נוירולוגיים וממצאים הדמייתיים בילדים.

החוקרים השלימו סקירת ספרות עם חיפוש במאגרי Cochrane Library, EBSCO CINAHL, Global Index Medicus, OVID AMED, Embase, Medline, PsychINFO ו-Scopus לזיהוי מחקרים שדיווחו על תסמינים נוירולוגיים וממצאים הדמייתיים נוירולוגיים על-רקע COVID-19 במטופלים מתחת לגיל 18 שנים עם תיעוד זיהום בנגיף קורונה.

הסקירה כללה 19 מחקרים רלבנטיים, כולל 10 מחקרים תצפיתיים רטרוספקטיביים, שבע סדרות מקרים, דיווח מקרה יחיד ומחקר עוקבה פרוספקטיבי יחיד. מדגם המחקר כלל בסך הכול 6,985 משתתפים, מהם 892 (12.8%) חולים מאושפזים עם ליקויים נוירו-קוגניטיביים שכללו תסמינים נוירולוגיים (294 מבין 892 חולים, 33%), תסמונות נוירולוגיות עם ממצאים חריגים בבדיקות הדמיה (223 מבין 892 חולים, 25%) ותופעות אחרות (233 מבין 892 חולים, 26.1%).

על-בסיס מדגמים ספציפיים, בילדים תועדה שכיחות גבוהה יותר של ישנוניות (7.3% לעומת 1.3%) וחולשת שרירים (7.3% לעומת 6.3%), בהשוואה למתבגרים. אי-שקט או עצבנות תועדו יותר בילדים לעומת תינוקות (7.3% לעומת 1.3%).

ממצאי המחקר מעידים על שכיחות גבוהה של דפוסי מחלה בתיווך מערכת החיסון בקרב ילדים עם COVID-19 וליקויים נוירו-קוגניטיביים.

J Psychiatr Res, Dec 11, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה