נמשכת העליה בתחלואת נשימתית חריפה בישראל

שפעת צינון FLU VACCINE חיסון
הדו"ח השבועי של משרד הבריאות לניטור התחלואה מנגיפי נשימה: שיעור הפניות הגולמי למרפאות בשל תחלואה דמוית-שפעת נמצא מעל לסף האפידמי

דו”ח ניטור התחלואה לנגיפי נשימה של משרד הבריאות מצא כי גם במהלך השבוע השלישי לשנת 2024 נמשכת העלייה בתחלואה נשימתית חריפה בישראל.

מהדו”ח עולה כי נמשכת העלייה בשיעורי הפניות למרפאות בקהילה בשל תחלואה דמוית-שפעת, דלקת ריאות וזיהום בדרכי הנשימה העליונות.

עוד עולה מהדו”ח כי מתוך קרוב ל-100 דגימות שנאספו בשבוע זה, קרוב לעשרים אחוז מהדגימות היו חיוביות לשפעת מסוג A, כעשרים אחוזים היו חיוביות לנגיף ה-RSV, וכ-12% היו חיוביות לקורונה (2-CoV-SARS).

בתי החולים דיווחו על 206 מקרים חדשים חיוביים לשפעת סוג A, שלושה מקרים חיוביים לשפעת מסוג B, ו-367 מקרים חדשים חיוביים ל-RSV.

לקריאת הדו”ח המלא

 

בכתבה שפורסמה אתמול ב-YNET מביא הכתב אדיר ינקו את דבריו של פרופ’ אבישי אליס, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים בילינסון, שאומר כי “המצב במחלקות הפנימיות הוא קשה מאוד. יש עומסים לא נורמליים בכל בתי החולים. מדובר על עומס וסחף מאוד משמעותי של חולים. מה שהיה הוא שישנו ורק יותר גרוע משנה לשנה. יש מחלקות עם 49 חולים במחלקה, וברגע שחולה קורונה מאושפז צריכים לבודד אותו וכל אחד מהחולים האלה צריך בידוד בנפרד. במחלקות הפנימיות במרכז מאושפזים גם אנשים מהצפון שלא מתגוררים בבתים שלהם וזה כמובן מוסיף. זה היה עמוס לפני שנה וזה עמוס עכשיו, והחורף עוד לא התחיל באמת. השיא עוד לפנינו, ועם ההתקררות הצפויה במזג האוויר – זה ייתן את אותותיו. בסוף או שיש או שיהיו חולים במסדרון גם בחורף הזה. אין יש מאין”.

לכתבתו של אדיר ינקו ב-YNET

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה