שימוש בקנאביס מלווה בסיכון מוגבר לחוסר חיבור שבר עצם הסירה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons)

שימוש מתועד בקנאביס מלווה בסיכון מוגבר לחוסר חיבור של שבר עצם הסירה לאחר שנתיים כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בעוד ששימוש בטבק הינו גורם סיכון מוכח לאי-חיבור שבר בעצם הסירה, אין נתונים אודות ההשפעה של שימוש בקנאביס על הסיכון לחוסר איחוי של השבר.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי בו נבחנו נתונים ממאגר PearlDiver אודות 159,998 מבוגרים עם שבר עצם סירה, אשר טופלו תחילה שמרנית בין השנים 2010-2020. החולים סווגו לאחת משלוש קבוצות: משתמשים בטבק בלבד, משתמשים בקנאביס בלבד, או משתתפים שלא השתמשו בטבק או קנאביס.

התוצא העיקרי היה שיעורי חוסר-איחוי של השבר לאחר 6, 12 ו-24 חודשים לאחר שבר עצם הסירה.

מהנתונים עולה כי שיעור חוסר-איחוי שבר בכלל אוכלוסיית המחקר עמד על 9.9%.

לאחר 24 חודשים, בקרב מטופלים אשר דיווחו על שימוש בטבק בלבד תועדו השיעורים הגבוהים ביותר של חוסר-איחוי השבר (11.8%), לאחריהם היו אלו שהשתמשו בקנאביס בלבד (10.1%), כאשר בקרב אלו שלא השתמשו בטבק או קנאביס תועדו השיעורים הנמוכים ביותר של חוסר איחוי של השבר (7.7%). שימוש בקנאביס בלבד זוהה כגורם סיכון לחוסר איחוי שבר עצם הסירה בכל נקודת זמן לאורך המעקב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים שימוש בקנאביס הינו גורם סיכון לחוסר איחוי של שבר עצם הסירה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה