חדשות

טיפול בתרופות ל-ADHD אינו מסייע בשיעורי הבית (J Consult Clin Psychol)

01/10/2016

 

מתן תרופות לטיפול בילדים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD או Attention-Deficit Hyperactivity Disorder) אינו מסייע בהשלמת שיעורי הבית או השגת ציונים טובים יותר, כך עולה מתוצאות מחקר קטן, שפורסמו בכתב העת Journal of Consulting and Clinical Psychology.

 

החוקרים בחנו את התועלת של טיפול תרופתי אל מול התערבויות התנהגותיות במדגם מחקר שכלל 75 ילדים, שלקחו חלק בתכנית לימודים בקיץ עם מפגשים במהלך ימות השבוע בין שמונה בבוקר ועד חמש אחה"צ, במהלך שמונה שבועות. המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת טיפול התנהגותי, שכללה כרטיסי דיווח יומי לילדים ולהורים במטרה לסייע בשיעורי בית או טיפול ממושך.

 

המחקר לא כלל ילדים עם אבחנה של אוטיזם, הפרעות פסיכיאטריות או בעיות רפואיות בגינן לא התאימו או לא סבלו טיפול בתרופות ל-ADHD.

 

בקבוצת ההתערבות, רופאים עבדו עם ילדים במהלך שבועיים להערכת המינון הנכון של הטיפול התרופתי עבורם. לאחר שהילדים קיבלו את הטיפול הפעיל או פלסבו במשך שלושה שבועות, הם חצו לקבוצה השניה, כך שהחוקרים יכלו לבחון את ההשפעה של הטיפול על ביצוע שיעורי בית.

 

בקבוצת הטיפול ההתנהגותי, הרופאים הובילו סדרה של שישה מפגשים בני שעתיים במהלך השבועיים הראשונים, לאחר מכן מפגש אישי בן חצי שעה בשבוע במהלך השבועיים הבאים.

 

לטיפול התרופתי לא הייתה השפעה על שיעורי השלמת שיעורי בית או טיב ביצוע שיעורי הבית, בהשוואה לפלסבו. עם זאת, עם טיפול התנהגותי, הילדים השלימו 10-13% יותר משיעורי הבית שלהם ופתרו באופן נכון 8% יותר משיעורי הבית, בהשוואה לתוצאות בזמן שלא נטלו טיפול תרופתי.

 

J Consult Clin Psychol 2016

 

לידיעה במדסקייפ

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2021 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני