Autism

תכנית פעילות גופנית בבית הספר הובילה לשיפור בתקשורת ותפקוד ילדים אוטיסטים (SoPAC)

תכנית פעילות גופנית המבוצעת בבית הספר משפרת לא רק את הכושר הגופני אלא גם את התקשורת עם ילדים הנמצאים בספקטרום האוטיסטי (ASD), כך מצביעים נתונים ראשוניים של מחקר חדש.

החוקרים מה- New York Medical College , מצאו ש-4 חודשי פעילות גופנית במסגרת התכנית הובילו לשיפורים מובהקים בציוני הילדים עם ASD בתקשורת חברתית, כמו גם שיפור ביכולות גופניות.

החוקרים פרסמו הצהרה לפיה הם מעודדים מהתוצאות הראשוניות ושבכוונתם להמשיך ולחקור את הקשר בין תכנית פעילות לשיפורים ביכולת הילדים עם ASD יותר לעומק.

המחקר הוצג בפגישה השנתית של ה- Academy of Pediatric Physical Therapy’s Association Section on Pediatrics (SoPAC).

במחקר השתתפו 94 ילדים בגיל ממוצע 9.2 שנים, והנתונים שהוצגו בשלב זה מתייחסים ל-40 . החוקרים עקבו אחר מדד אוטיזם ע”ש ג’יליאן ((GAR)3), מדד התגובתיות החברתית (SRS-2) ואיכות חיים פדיאטרית, וזאת בנוסף לפרמטרים כמו BMI , לחץ דם, קצב לב, מרחק הליכה 6 דקות ואינדקס הוצאה אנרגטית.

החוקרים מציינים שילדים אוטיסטים נוטים להשמנה ותחלואה בהתאם ולכן לתכנית הפעילות הגופנית עשויה להיות חשיבות מיוחדת עבורם.

על בסיס אנליזה שנעשתה על 40 תלמידים, החוקרים מדווחים על שיפורים במרחק הליכה 6 דקות (עליה מ-416 מ’ ל-467.8 מ’, ומהירות ההליכה עלתה מ-69.3 מ’ לדקה ל-78.0 מ’ לדקה.

תוצאות אלה היו בתוקף גם עבור ילדים עם חומרת האוטיזם הגבוהה ביותר.

באשר לנתוני SRS , אלה היו זמינים בשלב זה רק עבור 18 תלמידים. נמצא שיפור מובהק בציוני ה-SRS   במהלך תקופת המחקר, וכן גם בציוני המודעות, קוגניציה, תקשורת, מוטיבציה, והתנהגות מוגבלת/נשנית.

גם כאן, השיפורים נותרו בתוקף כאשר האנליזה הוגבלה לתלמידים בדרגה החמורה ביותר של אוטיזם.

לדיווח במדסקייפ

Academy of Pediatric Physical Therapy’s Association Section on Pediatrics (SoPAC) 2016 Annual Conference. Presented November 12, 2016.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה