חדשות

ייעוץ אלקטרוני עם מומחה לאלרגיות עשוי לחסוך בזמן של רופאים ושל מטופלים (J Allergy Clin Immunol In Practice)

09/07/2019

 

מנתונים חדשים עולה כי כאשר מומחים למחלות אלרגיות מספקים לרופאים ייעוצים אלקטרוניים, ניתן לחסוך זמן רב של כל המעורבים, כולל המטופלים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology.

 

במהלך ייעוץ אלקטרוני, המומחים סוקרים את הרשומה הרפואית הממוחשבת של המטופל דרך מערכת מאובטחת ומשיבים לשאלות של עמיתים הפונים בבקשה לייעוץ או עצה. המערכת נועדה להחליף את רפואת הפרוזדורים, בה רופאים פונים לקבלת דעה רפואית ממומחים באמצעות שיחת טלפון או כניסה לחדרם. ייעוץ לא-רשמי אינו מתועד ברשומה הרפואית ויתרה מזאת, מומחים עשויים לקבל מידע מוגבל מאוד או לא-ספציפי ואינם מנסים להתבסס על כך בכדי לקבוע המלצה למטופל.

 

החוקרים בחנו את הנתונים אודות כ-300 ייעוצים אלקטרוניים בנושא אלרגיות ומצאו כי למעלה מאחד מכל ארבעה סיפק ייעוץ והדרכה ללא צורך בהשלמת בדיקות נוספות או הפניית המטופל למומחה נוסף. במחצית מהזמן, המומחים לאלרגיה לא נדרשו ליותר מ-11 דקות להשלמת ייעוץ אלקטרוני.

 

מהמחקר עלה כי במחצית מהזמן, המומחים לאלרגיה הצליחו להשיב לבקשות מרופאים אחרים בתוך 22 שעות.

 

זמני המתנה מסורתיים אורכים כחודש במקרים בהם רופאי המשפחה שלחו מטופלים לייעוץ מומחה לאלרגיות, אך לא נעזרו בייעוץ אלקטרוני, מאחר והחולים חייבים להמתין לפגישה עם המומחה לאלרגיה.

 

למרות שהמחקר לא נועד לבחון עלויות, מחקרים קודמים הציעו כי ניתן לחסוך כ-125 דולרים לכל ייעוץ למטופל חדש עם החלפת הייעוץ הרשמי בייעוץ אלקטרוני.

 

J Allergy Clin Immunol In Practice 2019

 

לידיעה במדסקייפ

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2020 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני