שיווק ומנהל רפואי

עד כמה נקלטים המסרים השיווקיים המוצגים באתר ע”י הרופאים? תוצאות סקר, מאת בועז גנזבורג עורך מדור שיווק ומינהל

על שאלה זו שודאי מעסיקה רבים ניסינו לענות באמצעות עריכת סקר. הסקר בוצע טלפונית ע”י קיום ראיונות עם 50 רופאי משפחה.

הרופאים חולקו  ונבחרו אקראית מבין 2 קבוצות של 25 רופאים בכל קבוצה. בקבוצה הראשונה נכללו רופאים שע”פ המידע הסטטיסטי במאגר הנתונים שלנו מבקרים באתר אי-מד באופן קבוע ובתדירות של למעלה מ-3 פעמים בשבוע.

בקבוצה השנייה נכללו רופאים שהביקור האחרון שלהם באתר בוצע לפני למעלה מ-6 חודשים, כלומר, רופאים הממעטים להשתמש באתר.

שתי הקבוצות קיבלו הסבר קצר על מטרת הסקר ונשאלו 6 שאלות שעליהן היו צריכים לענות אם הינם מסכימים למשפט שהוקרא בפניהם ב”כן” או ” לא” או “אולי” 6 השאלות התייחסו ל-2 תכשירים המתפרסמים בחודשים האחרונים במדור רפואת משפחה באתר (וזודיפ ולנטוס).

בטבלה שלהלן מוצגות התוצאות שיעור העונים נכון לכל שאלה (כלומר, בחירתם הייתה נכונה) , ובממוצע כללי:


נתונים אלה אפשר אף לראות בתרשים הבא :

כפי שניתן לראות, שיעור גבוה יותר מקבוצת המבקרים באתר ענו נכון לשאלות, ובממוצע כללי , ב-14% יותר פעמים ענתה קבוצת המבקרים הפעילה מקרב רופאי המשפחה תשובות נכונות מאשר הקבוצה הלא פעילה.

יש לקחת כמובן בחשבון שגם הקבוצה הלא פעילה זוכה לחשיפה למסרים של המותג באמצעות פעילויות שיווקיות, קריאה עצמית של מחקרים וכד’, ובסה”כ אפשר לראות ששיעור גבוה מקבוצה זו גם עונה נכון לשאלות.

עם זאת נראה שהסקר מדגים כי החשיפה למסרים המועברים באמצעות האתר מגבירה את המודעות והידע של הרופאים באשר לתכונות/יתרונות התכשירים המוצגים באתר, ובאופן משמעותי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה