כללי

ארגונים בארצות הברית מציעים להוריד רמות פלואור במי השתייה

מאת ד”ר אולה קראסיק

שני ארגונים פדרליים בארצות הברית US Department of Health and Human Services (HHS) ו-Environmental Protection Agency (EPA) הודיעו כי יש צורך להוריד את רמות הפלואור במי השתייה בארצות הברית. הוספת פלואור למי השתייה מהווה אחד מ-10 השינויים המשמעותיים ביותר בתחום הבריאות במאה ה-20. כיום, טוענים הארגונים, צורכים אזרחי ארצות הברית פלואור ממקורות רבים אחרים, כגון משחות שיניים.

החשיפה הגבוהה יותר לפלואור ב-50 השנים האחרונות מלווה בעליה איטית במקרים של fluorosis של השיניים. ברב המקרים (92%) המצב הוא קל וגורם לסדקים באמייל של השן וכן לכתמים לבנים על השיניים. במקרים קשים fluorosis יכול להרוס שיניים ואף להשפיע על עצמות ולהעלות את הסיכון לשברים. ילדים מתחת לגיל 8 חשופים יותר לפתח fluorosis ונזק לשיניים.

ארגון HHS מציע להוריד את רמת הפלואור במים מהטווח המומלץ כיום של 0.7-1.2 mg/L לגבול התחתון של טווח זה, כלומר 0.7 mg/L . מחקרים הדגימו שאמנם רמה של 0.7 mg/L עוזרת למנוע רקבון שיניים, אין תוספת משמעותית ליעילות בהעלאת הריכוז ל- 1.2 mg/L . ארגון ה-EPA שוקל להוריד את רמת המקסימום המותרת, העומדת כיום על 4 mg/L . חלק מהמדינות בארצות הברית כבר מגדירות רמת מקסימום נמוכה יותר.

ההצעות יתפרסמו בקרוב, וארגון HHS צפוי לקבל הערות מהקהל במשך 30 ימים. לקראת האביב יתפרסם דף העמדה הסופי. ארגון רופאי השיניים האמריקאי (American Dental Association ) מברך על ההצעה, אך ארגונים המתנגדים להוספת פלואור למים אינם מסופקים. ארגונים אלה מציינים כי קיים קשר בין פלואור (גם ברמות נמוכות) לבין פגיעה במערכות רבות בגוף, כולל כאבי פרקים, תפרחות בעור, ירידה בפעילות בלוטת התריס, סרטן עצמות ואף ירידה ב-IQ . מומחה בתחום כימיה סביבתית מציע כי על ארצות הברית להפסיק לגמרי הוספת פלואור למים, ולהתמקד במקום בסיבה לרקבון השיניים עוני ותזונה מזיקה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה