שיקום כתרים ותותבות

חולים דנטלים צריכים להיות מודעים לסיכון הקיים בנטילת ביספוספונטים אוראליים למרות היותו קטן (American Dental Association)

אנשים הנוטלים ביספוספונטים אוראליים, תרופה המשמשת לטיפול באוסטאופורוזיס, באוסטאופניה ובמחלת Paget של העצם, צריכים להיות מודעים לסיכונים הפוטנציאלים, כשהם עוברים פרוצדורות מסוימות בשיניים, זאת על פי הנחיות, שפורסמו החודש ב-American Dental Association (ADA).

בהתבסס על מספר קטן, אך הולך וגדל של דיווחים המקשרים בין ביספוספונטים לשכיחות של אוסטאונקרוזיס של הלסת (רקמת עצם מתה), פאנל של מומחים מאמינים כי חולים דנטלים, שנוטלים ביספוספונטים אוראליים צריכים להיוועץ ברופא השיניים שלהם בנוגע לסיכונים העומדים בפניהם, כשהם עומדים לעבור פרוצדורות מסוימות המערבות את הלסת, כגון, עקירת שיניים או הנחת שיניים תותבות.

רופאי שיניים והחולים שלהם צריכים לשקול פרוצדורות אלה וגם טיפולי שיניים אלטרנטיביים. כמו כן, חולים אלה עשויים לרצות לדון במידע זה בהקשר של הבריאות הכללית שלהם ואופציות טיפוליות עם הרופא שלהם.

המלצות ADA הן, שיש לבצע הערכה אוראלית מקיפה בכל החולים העומדים להתחיל טיפול בביספוספונטים אוראליים (או כמה שיותר מהר לאחר התחלת הטיפול) , ושיש להדריך את החולים המטופלים בתרופות אלה לגבי החשיבות של שמירה על היגיינת הפה, שזוהי הדרך הכי טובה למנוע מחלות אוראליות, שיכולות להצריך ניתוח דנטלי.

ה-ADA מוסיף כי רופאי שיניים לא יצטרכו באופן כללי לשנות טיפולי שיניים בהתבסס על טיפול אוראלי בביספוספונטים בלבד. בנוסף, על החולים להבין, שהסיכון להתפתחות אוסטאונקרוזיס של הלסת נחשב כקטן מאוד, ושרוב החולים הנוטלים ביספוספונטים אוראליים לא מפתחים אף סיבוך אוראלי.

לידיעה ב-Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה