Abdominal pain

התועלת של גלולות משולבות להקלה על תסמיני דיכאון לפני המחזור החודשי בנשים צעירות (American Journal of Obstetrics and Gynecology)

למרות שגלולות משולבות למניעת היריון מובילות לשיפור מרבית התסמינים סביב תקופת המחזור החודשי בנשים צעירות עם תסמונת קדם-וסתית (Premenstrual Syndrome) או הפרעה דיספורית קדם-וסתית (Premenstrual Dysphoric Disorder), טיפול זה לא הוביל לשיפור תסמיני דיכאון לפני הווסת, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Obstetrics and Gynecology. בנוסף לזאת, אין עדויות כי גלולות מסוימות יעילות יותר מאחרות להקלה על תסמינים אלו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מהנתונים בספרות עולה כי עד 12.2% מהנשים עם וסת סובלות מתסמונת קדם-וסתית ועד 5.3% סובלות מהפרעה דיספורית קדם-וסתית. גלולות משולבות למניעת היריון המכילות Drospirenone מהוות את התכשיר היחיד המאושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול בהפרעה דיספורית קדם-וסתית.

החוקרים השלימו מטה-אנליזה של תשעה מחקרים אקראיים שבחנו את ההשפעה של גלולות משולבות למניעת היריון בנשים עם תסמונת קדם-וסתית או הפרעה דיספורית קדם-וסתית. הסקירה כללה 1,205 נשים בגילאים ממוצעים שנעו בין 24.6 ועד 36.5 שנים במחקרים השונים.

מהנתונים עולה כי גלולות משולבות למניעת היריון היו יעילות יותר מפלסבו בטיפול במכלול התסמינים הקדם-וסתיים (הבדל ממוצע מתוקנן של 0.41; רווח בר-סמך 95% של 0.17-0.67) אך לא הקלו באופן ספציפי על תסמיני דיכאון לפני הווסת. לא זוהה תכשיר מסוים שהיה יעיל יותר מגלולות אחרות להקלה על תסמיני דיכאון לפני הווסת ומכלול תסמיני תסמונת קדם-וסתית.

החוקרים קוראים לרופאים לקחת בחשבון את הממצאים הללו בבחירת גלולות משולבות למניעת היריון, שכן תסמיני דיכאון לעיתים קרובות מהווים את התסמינים העיקריים מהם סובלות נשים עם הפרעה דיספורית קדם-וסתית.

American Journal of Obstetrics and Gynecology 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה