Abdominal pain

היעילות והבטיחות של Cefazolin במינון גבוה בחולים במשקל גבוה (Open Forum Infectious Diseases)

מתן Cefazolin במינון גבוה של 9 גרם ביום לטיפול בבקטרמיה או זיהומי עור ורקמות רכות בחולים במשקל גבוה נמצא בטוח ויעיל, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Open Forum Infectious Diseases.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Cefazolin הינה תרופה אנטיביוטית נפוצה לטיפול בזיהומים בדרגה קלה-עד-חמורה. למרות השימוש במינונים גבוהים יותר של Cefazolin (3 גרם/מנה) כטיפול מונע סביב ניתוחים בחולים עם השמנה, כיום אין נתונים רבים אודות המינון האופטימאלי לטיפול בזיהומים באוכלוסיית חולים ספציפית זו.

החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי, רטרוספקטיבי, שכלל חולים שטופלו ב- Cefazolin במינון מותאם למשקל (עד 9 גרם ביום) או במינונים סטנדרטיים (עד 6 גרם ביום) לטיפול בבקטרמיה או זיהומי עור ורקמה רכה.

התוצא העיקרי היה משלב אירועים חריגים על-רקע הטיפול ותוצא משני כלל את שיעורי כישלון טיפול.

מדגם המחקר כלל 208 חולים, מהם 59 עם משקל גוף של מעל 120 ק”ג. מבין אלו, 33 חולים קיבלו Cefazolin במינון גבוה בעוד ש-26 קיבלו טיפול במינונים סטנדרטיים. יתר 149 החולים היו במשקל נמוך מ-120 ק”ג וקיבלו מינונים סטנדרטיים.

מהנתונים עולה כי לא תועדו הבדלים בשיעור אירועים חריגים על-רקע הטפול התרופתי בין שלוש הקבוצות. עוד מדווחים החוקרים כי לא היו הבדלים בין הקבוצות בשיעורי כשלון הטיפול התרופתי.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים גדולים יותר במטרה להבין טוב יותר את התועלת של Cefazolin במינון גבוה לשיפור התוצאות הקליניות.

Open Forum Infectious Diseases 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה