Abuse

על פי הגדרות תקניות ועדכניות של משקה אלכוהולי בישראל כ-80 אלף אלכוהוליסטים וכמיליון הצורכים ברמות המזיקות לבריאותם (הארץ)

מאת  מערכת אי-מד

האיגוד הישראלי לפסיכיאטריה הגדיר לאחרונה את המונח של “משקה אלכוהולי סטנדרטי” – לפיו מדובר על משקה שבו  יש תכולה של 14 גרם של אלכוהול – כמות אקויוולנטית  לזו שיש בכוס של 40 סמ”ק של וויסקי או וודקה, או בכוס יין של 100 סמ”ק או בבקבוק בירה של 330 סמ”ק.

שתייה של למעלה מ-3 משקאות סטנדרטיים ביום או 14 בשבוע אצל גברים מוגדרת כשתייה מזיקה. אצל נשים הסף הוא 2 משקאות סטנדרטיים ביום או 7 בשבוע.

ע”פ כתבה ב”הארץ” במשרד הבריאות מעריכים כי יש בישראל כיום כ-80,000 אלכוהוליסטים, כלומר אנשים המוגדרים כ”מכורים” לרבות סימפוטומים של הפרעות התנהגותיות, ועוד כ-1 מיליון שצורכים אלכוהול בהיקף המוגדר כמזיק, כלומר, מעל הסטנדרט המוגדר לנשים וגברים.

לכתבה ב”הארץ”

הערת המערכת: לאחרונה דיווחנו כאן על מחקר שהתפרסם ב-LANCET שקבע כי שתייה מופרזת של וודקה ברוסיה מהווה שם גורם סיכון משמעותי לתמותה מוקדמת, הן מתאונות ופגיעות “חיצוניות” והן ממחלות הקשורות לאלכוהוליזם.  עושה רושם ע”פ הכתבה ב”הארץ”  והנתונים המקומיים שהנושא צריך להתחיל להדאיג גם ראשי מערכת הבריאות והחינוך בישראל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה