Acute Pain

למעלה מ-60% ממקרי התמותה עקב מינון-יתר בארצות הברית מיוחסים לשימוש בפנטניל (Morb Mortal Wkly Rep)

כשני-שליש מסך מקרי התמותה עקב מנת-יתר בארצות הברית במהלך 12 החודשים האחרונים שהסתיימו בחודש אפריל בשנת 2022 מיוחסים לשימוש באופיואידים סינתטיים, באופן ספציפי לשימוש לא-חוקי בפנטניל, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו ב-Morbidity and Mortality Weekly Report.

החוקרים ביקשו להבין טוב יותר את המגמות החודשיות של מקרי תמותה עקב מינון-יתר של סמים הכוללים שימוש לא-חוקי בפנטניל ופארא-פלואורופנטניל, אנאלוגי אופיואידי.

במסגרת המחקר נבחנו נתוני מקרי תמותה עקב מינון-יתר ממערכת State Unintentional Drug Overdose Reporting System להערכת השכיחות החודשית של מקרי תמותה עקב מנת-יתר שכללו פארא-פלואורופנטניל.

מהנתונים עולה כי פארא-פלאורופנטניל היה מעורב ב-1,658 (2.6%) מבין 64,915 מקרי תמותה עקב מינון-יתר בין יוני 2020 ועד יולי 2021. מספר המקרים בהם פארא-פלואורופנטניל היה מעורב במקרה המוות עלה ב-455.3% מ-253 מקרי תמותה בין החודשים יולי ודצמבר בשנת 2020 ל-1,405 מקרי תמותה בין ינואר ועד יולי בשנת 2021.

החוקרים כותבים כי מאחר ואין מידע אודות הפוטנטיות, לא ברור אם פארא-פלואורופנטניל כרוך בסיכון גבוה יותר לעומת פנטניל בלבד. עם זאת, הגישה ל-Naloxone ומתן מוקדם של הטיפול להסגת ההשפעה של מינון-יתר של אופיואידים, כמו גם הבטחת שירותי טיפול ומניעה של הפרעות שימוש בחומרים, חשובים במאמצים למניעת מקרי תמותה עקב מינון-יתר של פארא-פלואורופנטניל.

 

Morb Mortal Wkly Rep, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה