Addictions

שותים בלי הכרה? תכירו את התרופה החדשה שתפחית את הצורך שלכם בשתייה חריפה

מדובר בתרופה הראשונה אשר אינה מצריכה הימנעות מוחלטת מאלכוהול

התרופה תוגש לאישור שיווק באירופה ובישראל במהלך 2011

תופעת שתיית אלכוהול מופרזת, אשר תופסת תאוצה בשנים האחרונות, הפכה לבעיה חברתית חמורה שבאה לידי ביטוי בכותרות היום שלמחרת. אלכוהוליסטים שמצבם הגופני מדרדר, פצועים בקטטה במועדון, אלימות במשפחה, ביזה, תאונות דרכים קטלניות והתפרעות, הן רק חלק מהתופעות החברתיות המאפיינות  בני נוער, צעירים ומבוגרים כאחד אשר שותים לשכרה.

תרופה חדשה, שפותחה על ידי חברת התרופות הדנית ‘לונדבק’, תסייע להימנע מתלות באלכוהול. תוצאות מחקרים קליניים שפורסמו לאחרונה לקראת אישור שיווק התרופה, הוכיחו את יעילותה ובטיחותה לטווח הארוך של התרופה המכילה חומר בשם נאלמפן (Nalmefene), החוסם את הקולטנים במח המאפשרים צריכה ממושכת ובלתי מוגבלת של אלכוהול.

המחקרים כללו כ-2000 מטופלים שחלקם טופלו בנאלמפן וחלקם באינבו  (פלסבו), למשך תקופה של בין שישה חודשים לשנה, ובהם נמצא כי הטיפול בנאלמפן יעיל ובטוח לדיכוי הדחף והיכולת לצריכת אלכוהול.

החברה צפויה להשלים את שלב המחקרים הקליניים לפני אישור שיווק התרופה עד לרבעון השני של 2011, ולאחר מכן תגיש בקשה לאישור שיווק התרופה באירופה ובישראל, לטיפול בתלות באלכוהול.

לדברי קובי שרון, מנכ”ל לונדבק ישראל: “תוצאות המחקרים הינם בשורה משמחת עבור כל אלו הסובלים מתלות באלכוהול. מדובר בתרופה הראשונה אשר אינה מצריכה הימנעות מוחלטת מאלכוהול, אלא מוצעת גם למקרים שאינם קיצוניים, ובכך צפויה להפוך לטיפול הראשון שיסייע להפחית בצריכת אלכוהול, תוך שמירה על כמויות שאינן גבוהות”.

בניגוד לטיפולים הקיימים להתמכרויות לאלכוהול, מטרת הטיפול בנאלמפן אינה למנוע מהמטופל צריכת אלכוהול אלא לסייע לו לשלוט ולהגביל את צריכת האלכוהול שלו. שיטה זו של הפחתת צריכת האלכוהול לרמה שאינה מזיקה  נתמכת על ידי מומחים בתחום כאפשרות טיפול בעלת ערך שתסייע למטופל להשאר בטיפול וכן לעודד מטופלים להתחיל בטיפול.

הרשות האירופאית לתרופות (EMEA) הגדירה בשנת 2010 את הפחתת הצריכה כיעד הראשוני המרכזי של המאבק בהתמכרות לאלכוהול, כאשר מניעה מוחלטת מוגדרת כיעד משני. בנוסף, הטיפול בנאלמפן שונה וייחודי בעצם היותו גלולה שניתן לטול בהתאם לצורך, בניגוד לטיפולים אחרים הניתנים בעקביות למשך תקופה ארוכה לשמירה על המנעות מאלכוהול.

בעולם כ-58 מיליון גברים ונשים הצורכים אלכוהול מעבר לרמה היומית המומלצת, מתוכם כ-23 מיליון פיתחו  תלות באלכוהול. אלכוהול הינו הגורם השלישי בגודלו למחלות ובריאות לקויה לאחר עישון ויתר לחץ-דם. צריכה מופרזת של אלכוהול לאורך זמן מעלה את הסיכון למחלות כמו סרטן, מחלות לב וכלי דם, ניוון מוחי, אולקוס ושחמת הכבד. אחד מעשרה מקרי מוות בעולם קשורים לצריכת אלכוהול.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה