Addictions

עדויות נוספות מעידות כי אקסטזי עשוי להגביר תחושת אמפתיה (J. Psychopharmacol)

שימוש חוזר ב-MDMA (3,4-Methylenedioxymethamphetamine), המוכר גם בשם אקסטזי, עשוי להביא לעליה באמפתיה רגשית לאורך הזמן, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת Journal of Psychopharmacology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות ההשפעה ארוכת הטווח של שימוש ב-MDMA למטרות הנאה על ההתנהגות החברתית, דוגמת אמפתיה. מדגם המחקר כלל 67 משתתפים, שחולקו לשלוש קבוצות על-בסיס היסטוריית השימוש בסם: 25 משתתפים שהשתמשו במספר סמים, כולל MDMA; 19 משתתפים שהשתמשו במספר סמים, אך לא ב-MDMA; 23 משתתפים שצרכו אלכוהול בלבד.

המשתתפים השלימו מדדים להערכה אמפתיה קוגניטיבית ורגשית, לצד Multifaceted Empathy Task, הערכה ממוחשבת של אמפתיה וכן משחק Cyberball Game לדימוי הדרה חברתית.

בקרב משתמשים ב-MDMA תועדה אמפתיה רגשית סובייקטיבית גבוהה יותר משמעותית ואמפתיה קוגניטיבית גדולה יותר בהערכה הממוחשבת, בהשוואה לאלו שהשתמשו בסמים שונים, אך לא השתמשו ב-MDMA. לא זוהו הבדלים משמעותיים בתגובות סובייקטיביות להדרה חברתית.

בקרב אלו שדיווחו על שימוש ממושך ב-MDMA תועד תפקוד פסיכו-סוציאלי תקין בהערכת אמפתיה וכאב חברתי, עם אמפתיה רגשית גבוהה יותר. ממצאים אלו עומדים בניגוד לנתונים קודמים שהציעו כי שימוש ארוך-טווח באקסטזי עשוי להוביל למצוקה חברתית מוגברת. ממצאים אלו תומכים בבטיחות הסם, העשוי לשמש גם למטרות תרפואיטיות.

J. Psychopharmacol. Published online February 5, 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה