Addictions

שימוש משולב במריחואנה ואלכוהול מעלה את הסיכון לסיבוכים על-רקע אלכוהול (Alcohol Clinical and Experimental Research)

מבוגרים צעירים הצורכים במקביל אלכוהול ומריחואנה נוטים לצרוך כמות רבה יותר של משקאות אלכוהוליים, מצויים במצב של היי מספר שעות גדול יותר במהלך היום ומדווחים על השלכות שליליות של אלכוהול בשכיחות גבוהה יותר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו Alcohol Clinical and Experimental Research.

המחקר בן השנתיים כלל 409 משתתפים בגילאי 18-25 שנים עם היסטוריה של שימוש משולב באלכוהול ומריחואנה (50.9% נשים; 48.9% סטודנטים במכללה). המשתתפים השלימו סקר יומי אודות שימוש בחומרים והשלכות שליליות של שימוש בחומרים למשך 14 ימים עוקבים כל ארבעה חודשים.

מהנתונים עולה כי צריכת אלכוהול דווחה ב-36.1% מימי הסקר, שימוש במריחואנה דווח ב-28% מהימים ושימוש משולב במריחואנה ואלכוהול תועד ב-15% מימי השאלונים.

השלכות שליליות על-רקע שימוש בחומרים דווחו ב-28% מימי צריכת אלכוהול וב-56.4% מימי שימוש במריחואנה.

שימוש משולב באלכוהול ומריחואנה תועד ב-81.7% מאלו שנהגו לשתות אלכוהול וב-86.6% מאלו שדיווחו על שימוש במריחואנה. בימי שימוש משולב במריחואנה ואלכוהול, המשתתפים צרכו בממוצע 37% יותר משקאות, עם 43% יותר השלכות שליליות של שימוש באלכוהול, תחושת היי למשך מספר שעות גדול ב-10% מהממוצע ותחושת מסורבלות או סחרחורות בשכיחות גבוהה יותר, בהשוואה לימים בהם לא צרכו מריחואנה ואלכוהול.

החוקרים קוראים לשלב נתונים אלו בתכניות הדרכה פסיכולוגיות מאחר והם מדגישים את הסיכון במשלב אלכוהול ומריחואנה. הבנה טובה יותר של הסכנות האפשריות עשויה  לעודד מבוגרים צעירים לעקוב מקרוב אחר צריכת אלכוהול ומריחואנה ולהגביל את השימוש המשולב בשניהם.

Alcohol Clinical and Experimental Research, Sep 18, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה