Addictions

הימנעות מאלכוהול עשויה להגן מפני פגיעה בראיה בחולי גלאוקומה (JAMA Netw Open)

בחולים עם גלאוקומה פתוחת-זווית שנמנעו מצריכת אלכוהול ייתכן סיכון נמו יותר לליקוי ראיה חמור ועיוורון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה ארצי, מבוסס-אוכלוסייה, שכלל חולים עם אבחנה חדשה של גלאוקומה פתוחת-זווית. מטרתם הייתה לבחון את הקשר בין צריכת אלכוהול ושינויים בהרגלי הצריכה ובין הסיכון להיארעות פגיעה חמורה בראיה או עיוורון.

מדגם המחקר כלל 13,643 משתתפים (88.4% גברים; גיל ממוצע של 53.7 שנים) עם אבחנה חדשה של גלאוקומה פתוחת-זווית שנהגו לשתות אלכוהול, 21% הפסיקו לשתות אלכוהול בעקבות האבחנה. מבין 79% החולים שהמשיכו לשתות אלכוהול, 69.2% שתו אלכוהול בדרגה קלה ו-30.8% נהגו לשתות אלכוהול בהיקף מתון עד כבד.

לאורך מעקב של 91,366 שנות-אדם, 58 חולים אובחנו עם ליקוי ראיה חמור או עיוורון, 45 מהם נמנעו מצריכת אלכוהול בעקבות אבחנת גלאוקומה פתוחת-זווית. יתרה מזאת, צריכת אלכוהול קלה לוותה בסיכון גבוה יותר משמעותית לליקוי ראיה חמור או עיוורון, בהשוואה להימנעות מצריכת אלכוהול וצריכת אלכוהול בדרגה מתונה-עד-כבדה לוותה בסיכון גבוה עוד יותר.

מניתוח סטטיסטי עלה כי בחולים לאחר ניתוח גלאוקומה תועד סיכון גבוה עוד יותר לליקוי ראיה חמור במידה והמשיכו לשתות אלכוהול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במחקר העוקבה הנוכחי של חולים עם גלאוקומה פתוחת-זווית שנהגו לשתות אלכוהול, הימנעות מצריכת אלכוהול לוותה בירידה בסיכון לליקוי ראיה חמור או עיוורון התערבויות לשינוי אורחות חיים, דוגמת הימנעות מצריכת אלכוהול, עשויות לסייע בהפחתת הסיכון להחמרת פגיעה בראיה בחולים עם אבחנה של גלאוקומה פתוחת-זווית.

JAMA Netw Open, Oct 19. 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה