Aging

אור כחול ממכשירי טלפון סלולרי ומכשירים אלקטרוניים אחרים עלול לגרום לקמטים (Frontiers in Aging)

טלפון

אור כחול ממסכים של מכשירי טלפון חכמים, מחשבים וגאדג’טים אחרים עלול להשפיע לרעה על מגוון רחב של תאים בגוף, מתאי עור ושומן ועד לתאי עצב תחושתי. מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Frontiers in Aging עולה כי חשיפה לאור כחול עלולה להביא לעליה בסיכון להופעת קמטים וכי הימנעות מאור כחול עשויה להשפיע לטובה על הזדקנות בריאה.

 

קרינה אולטרה-סגולה מהשמש עלולה להזיק לעור ולבריאות הכללית. רופאים ממשיכים לבחון את הנזקים משנית לחשיפה הרבה למסכים הפולטים אור כחול.

 

תהליך ההזדקנות כולל מספר רמות, כאשר ברמה התאית, הזדקנות נובעת מהפסקת תיקון וייצור תאים בריאים וחדשים. תאים שאינם מתפקדים היטב פונים למסלול של מוות עצמי, לו השלכות שהן מעבר למראה החיצוני, אלא בכלל הגוף. זו הסיבה שקשישים נדרשים לזמן ארוך יותר להחלמה והעצמות והאיברים שלהם מתחילים להידרדר.

 

החוקרים מדווחים כי הם הראו כי מטבוליטים מסוימים בגוף עשויים לשמש כסמן לתפקוד תאי ומטבוליטים אלו עוברים שינויים בעקבות חשיפה לאור כחול. באופן ספציפי יותר, החוקרים מצאו כי רמות Succinate, או Succinic Acid, בזבובי פירות עולות בעקבות חשיפה מופרזת לאור כחול, בעוד שרמות Glutamate יורדות.

 

הממצאים בזבובי הפירות ככל הנראה תקפים גם לבני אדם מאחר ומסלולי מעבר אותות הם דומים. הזבובים נחשפו לאור כחול בהיקף גדול יותר מהיקף החשיפה של רוב האנשים.

 

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים בתאי אדם, אך מעלים את האפשרות כי הימנעות מחשיפה לאור כחול עשויה לשפר את הסיכויים להזדקנות בריאה ולהפחית סימני זקנה דוגמת קמטים בעור.

 

Frontiers in Aging, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה