AIDS and HIV

בנשים עם HIV סיכון מוגבר להפרעה בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל (Clin Infect Dis)

בנשים עם זיהום בנגיף HIV סיכון מוגבר להפרעה בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Infectious Diseases.

מחקרים קודמים בחולים עם HIV בעידן הטיפול האנטי-רטרוויראלי דיווחו על סיכון מוגבר להפרעה בתפקוד חדר שמאל על-רקע הזיהום הנגיפי, לצד עליה בסיכון לאי-ספיקת לב והפרעות קצב לב. עם זאת, מחקרים אלו לרוב לא כללו קבוצת ביקורת של מבוגרים ללא HIV ו/או לא כללו תקנון לערפלנים חשובים.  יתרה מזאת, המחקרים התמקדו ברובם בגברים ואין כמעט נתונים אודות המצב בנשים.

החוקרים השלימו בדיקת אקו-לב סטנדרטית בכלל המשתתפים במחקר Women’s Interagency HIV Study, מחקר שכלל נשים עם HIV וכן נשים מרקע סוציו-דמוגרפי ללא אבחנה של HIV, אשר טופלו ב-10 מרכזים שונים ברחבי ארצות הברית. מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין HIV וגורמים ספציפיים ל-HV ובין הפרעות במבנה ותפקוד הלב, כולל הפרעה בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל, הפרעה מבודדת בתפקוד דיאסטולי של חדר שמאל, הגדלת פרוזדור שמאל, היפרטרופיה של חדר שמאל ועליה במהירות רגורגריטציה של מסתם טריקוסיפידלי.

מבין 1,654 נשים, 70% היו נשאיות HIV. מבין נשים אלו, ב-63 נשים עם HIV (5.4%) תועדה הפרעה בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל, ב-71 נשים (6.5%) תועדה הפרעה מבודדת בתפקוד דיאסטולי של חדר שמאל. בהשוואה לנשים ללא HIV, בנשים עם HIV תועדה עליה כמעט מובהקת סטטיסטית בסיכון להפרעה בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל.

החוקרים לא זיהו קשר מובהק סטטיסטית בין נשאות HIV ובין פנוטיפים אחרים, אך זוהה מפל סיכון עם ירידה בספירת תאי CD4 בקרב נשים עם HIV, אשר התקרב או הגיע למובהקות סטטיסטית בהערכת הפרעה מבודדת בתפקוד דיאסטולי של חדר שמאל (p=0.069), הגדלת פרוזדור שמאל (p=0.002) והיפרטרופיה של חדר שמאל (p=0.003). בנשים עם HIV וספירת CD4 של פחות מ-200 תאים/ממ3 תועדו שיעורי הימצאות גבוהים יותר משמעותית של הגדלת פרוזדור שמאל, היפרטרופיה של חדר שמאל ומהירות גבוהה יותר של רגורגיטציה על מסתם טריקוספידלי (p<0.05), בהשוואה לנשים ללא HIV.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בנשים עם HIV סיכון מוגבר למספר מחלות לב, עדות לחשיבות טיפול לאיזון גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם וטיפול לבקרת הזיהום הנגיפי.

 

Clin Infect Dis, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה