AIDS and HIV

טיפול ב-PrEP ניתן במיידי ומציג תוצאות טובות במיוחד (The Lancet HIV)

טיפול ב-PrEP כנגד זיהום בנגיף הכשל החיסוני האנושי (HIV) הניתן באמריקה הלטינית באופן מיידי עם הפניה לשירותי הבריאות מציג תוצאות טובות במיוחד

טיפול ב-PrEP כנגד זיהום בנגיף הכשל החיסוני האנושי (HIV) הניתן באמריקה הלטינית באופן מיידי עם הפניה לשירותי הבריאות מציג תוצאות טובות במיוחד. כך לפי המסקנות העיקריות של מחקר פרוספקטיבי, רב-מרכזי, שבוצע בברזיל (14 אתרים), מקסיקו (4 אתרים) ופרו (10 אתרים). תוצאות המחקר פורסמו ב-The Lancet HIV ב-21 בדצמבר 2022.

הטיפול באמצעות PrEP (Tenofovir disoproxil fumarate בשילוב Emtricitabine), המורכב מחומרים אנטי-רטרו-ויראליים, הוא אחת מהאסטרטגיות למניעת HIV, ולהורדת הסיכוי להידבק בנגיף. יעילות הטיפול קשורה להקפדה על טיפול ולשימוש באמצעי הגנה אחרים, כגון קונדום וחומרי סיכה. פרויקט ImPrEP הוקם בשנת 2018 בשאיפה להרחיב את השירותים הקשורים ל-HIV במערכת בריאות הציבור הברזילאית מעבר לאספקת תרופות PrEP בלבד. בנוסף, מטרת הפרויקט הייתה שיפור שירותי האבחון והטיפול ב-STI, ומתן ייעוץ ותמיכה פסיכולוגית למשתמשי PrEP.

מתוך 9509 המשתתפים במחקר, 795 (8.4%) אבדו מהמעקב ו-6477 (68.1%) דבקו בטיפול ב-PrEP, כך שמתוכם 5783 (70.3%) נטלו טיפול ארוך טווח. הסיכוי לדבקות טיפולית ודבקות ארוכת טווח היה נמוך יותר בקרב נשים טרנסג’נדריות, בהשוואה לגברים טרנסג’נדרים, נמוך יותר בקרב משתתפים בגילאי 18-24 שנים ו-25-30 שנים, בהשוואה למשתתפים מעל גיל 30, ונמוך יותר בקרב משתתפים בעלי השכלה יסודית או תיכונית, בהשוואה לבעלי השכלה גבוהה יותר מהשכלה תיכונית.

אחד החידושים של המחקר היה שהחוקרים לא התנו את מתן ה-PrEP בתוצאות בדיקות העומס הנגיפי של HIV ותפקודי הכליות, אלא החלו את הטיפול באופן מיידי ביום בו המטופל פנה לשירותי הבריאות. במידה ותוצאת הבדיקה הייתה חיובית ל-HIV, הוסף Dolutegravir לטיפול האנטי-רטרו-ויראלי.

מחקר עתידי יחקור את מתן הטיפול ב-PrEP כזריקה ארוכת טווח עם Cabotegravir, בקרב אוכלוסייה המורכבת ממיעוט מגדרי כולל נשים טרנסג’נדריות, הומואים וביסקסואלים, וגברים המקיימים יחסי מין עם גברים בגילאי 18 עד 30 שנים ב-6 מרכזים בברזיל.

למאמר ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה