Allergy other

סיכון מוגבר לניתוח קטרקט בחולים עם מחלות אלרגיות (Sci Rep)

במאמר שפורסם בכתב העת Scientific Reports מדווחים חוקרים כי בחולים עם מחלות אלרגיות קיים סיכון מוגבר לניתוח קטרקט, כאשר הסיכון הגבוה ביותר תואר בקרב אלו עם משלב אטופיק דרמטיטיס ונזלת אלרגית.

החוקרים בחנו את הקשר בין קטרקט ובין מחלות אלרגיות, כולל אטופיק דרמטיטיס, נזלת אלרגית ואסתמה. הם התבססו על נתונים אודות למעלה מ-2.6 מיליון חולים ממדגם National Health Insurance Service-Health Screening Cohort בקוריאה.  כל מחלה אלרגית הוגדרה בנוכחות לפחות שלושה מקרים בהם תועדה אבחנה של מחלה אלרגית בתוך שנה אחת.

התוצא העיקרי היה ניתוח קטרקט במהלך תקופת המעקב.

מהנתונים עולה כי 447,883 משתתפים אובחנו לפחות עם מחלה אלרגית אחת. לאורך מעקב ממוצע של 7.8 שנים, 301,693 משתתפים נדרשו לניתוח קטרקט (69,321 חולים עם מחלה אלרגית ו-232,372 חולים ללא מחלה אלרגית). לאחר תקנון למאפיינים דמוגרפיים (גיל ומין), מחלות סיסטמיות ועיניות, מצב סוציו-אקונומי ואורחות חיים (עישון, שתיית אלכוהול ופעילות גופנית סדירה), בקרב חולים עם מחלות אלרגיות תועד סיכון מוגבר להתפתחות קטרקט, בהשוואה לאלו ללא מחלה אלרגית.

מניתוח לפי תתי-קבוצות לפי גיל ומין עלה כי בקרב חולים עם אטופיק דרמטיטיס, בגברים מתחת לגיל 50 שנים תועד סיכון גבוה יותר לניתוח קטרקט, בהשוואה לנשים באותה קבוצת גיל.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם מחלות אלרגיות סיכון מוגבר לניתוח קטרקט, כאשר משלב אטופיק דרמטיטיס ונזלת אלרגית לווה בסיכון הגבוה ביותר. הקשר היה בולט במיוחד בגברים לעומת נשים עם אטופיק דרמטיטיס מתחת לגיל 50 שנים.

 

Sci Rep, Dec 8, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה