Allergy other

האם לצריכת מרגרינה או חמאה השפעה על הסיכון להתפתחות אסתמה? (J Immunol Res)

צריכת מרגרינה או חמאה פעם או פעמיים בשבוע עשויה להיות מלווה בסיכון מופחת לאסתמה ותסמיני מחלת הריאות בילדים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Immunology Research.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנן תוצאות סותרות באשר לקשר בין צריכת מוצרי חלב ובין תסמיני אסתמה. מאחר ומחקרים מעטים במזרח התיכון בחנו את הקשר בין צריכת מוצרי חלב ובין הסיכון לאסתמה, הם השלימו את המחקר הנוכחי במטרה לבחון את הקשר בין צריכת חמאה, מרגרינה ושמן זית ובין הסיכון לאסתמה בילדים בגיל בית-ספר.

מחקר החתך כלל 10,240 משתתפים, כאשר שאלוני ISAAC (או International Study of Asthma and Allergies in Childhood) שמילאו 7,667 ילדים ומתבגרים ובחנו צריכת חמאה, מרגרינה ושמן זית. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת צריכת שומנים מסוגים שונים ובין הסיכון לאסתמה.

שיעורי הימצאות אבחנה, כפי שנקבע על-פי אבחנה של רופא, עמדו על 4.22%. החוקרים מדווחים על קשר הפוך בין צריכת חמאה ומרגרינה פעם או פעמיים בשבוע ובין הסיכון לאסתמה (יחס סיכויים של 0.52, רווח בר-סמך 95% של 0.28-0.96) וצפצופים (יחס סיכויים של 0.70, רווח בר-סמך 95% של 0.55-0.88) במהלך 12 החודשים האחרונים; עם זאת, באלו שדיווחו על צריכה גדולה יותר לא תועד סיכון גבוה יותר להתפתחות צפצופים או אסתמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי צריכת מרגרינה פעם או פעמיים בשבוע קשורה בקשר שלילי עם אסתמה ותסמיני מחלת הריאות בילדים. הם קוראים להשלים מחקרי עוקבה פרוספקטיביים לאישור ממצאים אלו.

J Immunol Res, Oct 18, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה