Allergy other

האם ניתן להגדיל בבטחה את מרווחי הטיפול ב- Dupilumab בחולי אסתמה? (מתוך כנס CHEST)

בחולים עם אסתמה מאוזנת-היטב תחת טיפול ב- Dupilumab ניתן לשמור על איזון תסמיני מחלת הריאות תוך הפחתת תדירות מינוני הטיפול ב- Dupilumab(דופיקסנט) מאחת לשבועיים לאחת לכל ארבעה שבועות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי CHEST.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התקווה שלהם הייתה כי השפעת הטיפול התרופתי תהיה דומה עם תדירות פחותה של מינוני הטיפול. חלק מהחולים חווים פחות תופעות לוואי עם טיפול בתרופה בתדירות קטנה יותר, כך שלהגדלת מרווחי הטיפול יתרון כפול, הן מבחינת נוחות והן מבחינת בטיחות הטיפול.

ההנחיות הנוכחיות אינן קובעות מהו משך הטיפול המומלץ ב- Dupilumabבחולים עם אסתמה אאזנופילית חמורה ולא-מאוזנת, אם כי הקווים המנחים מציינים כי ניתן להפחית את הטיפול בשיאוף בחולים עם אסתמה מאוזנת היטב.

מדגם המחקר כלל 20 חולים (75% נשים, גיל ממוצע של 51.86 שנים) עם אסתמה מאוזנת היטב לפי מדד Asthma Control Test ממוצע של 22.78 נקודות ומדד FEV1 ממוצע של 86.6%. כל החולים הללו לא אושפזו ולא נדרשו לטיפול חירום בשנה החולפת.

מינוני Dupilumab הופחת מאחת לשבועיים לאחת לארבעה שבועות בשל הפוגה קלינית ב-17 חולים, תופעות לוואי ב-10% מהחולים ואובדן כיסוי ביטוח ב-10% מהחולים.

לאורך חציון מעקב של 239 ימים משינוי תדירות הטיפול, 47.6% מהחולים סבלו היטב את השינוי על-פי דיווחים סובייקטיביים של המטופלים, שמירה על אסתמה מאוזנת היטב והעדר התלקחויות, כאשר נותרו תחת טיפול בתדירות של אחת לארבעה שבועות.

החוקרים מדווחים כי שלושה חולים (15%) חוו התלקחות משנית לזיהומים בדרכי נשימה עליונות ונדרשו לטיפול פומי בקורטיקוסטרואידים. החלים שלא סבלו את הטיפול פיתחו החמה סובייקטיבית של תסמיני אסתמה ושבו למשטר טיפול אחת לשבועיים לאחר תקופה ממוצעת של 119.11 ימים.

החוקרים כותבים כי מעניין לציין כי קרוב למחצית מהחולים העדיפו את משטר הטיפול הסטנדרטי ב- Dupilumab. הם דיווחו על החמרה סובייקטיבית בתסמינים כאשר נטלו את הטיפול התרופתי אחת לארבעה שבועות. ממצאים אלו מדגישים את העובדה כי המדדים האובייקטיביים לאיזון אסתמה אינם משקפים באופן מלא את נטל מחלת הריאות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות מתן Dupilumab במרווחים גדולים יותר לטיפול בחולי אסתמה. עם זאת, הם קוראים להשלמת מחקרים נוספים במטרה לאשר את הממצאים וכן לזהות גורמים המנבאים אילו חולים יסבלו היטב את הפחתת תדירות מינוני הטיפול.

מתוך כנס CHEST

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה