Allergy other

תרופה ניסיונית חדשה לדלקת ושט אאוזנופילית (ACG)

סל תרופות
מחקר פאזה 2 חדש שהוצג בכנס הקולג' האמריקאי לגסטרואנטרולוגיה הראה כי תרופה ניסיונית לקוליטיס כיבית, etrasimod, יעילה גם בטיפול בדלקת אאוזנופילית של הושט

מחקר פאזה 2 חדש שהוצג בכנס הקולג’ האמריקאי לגסטרואנטרולוגיה (ACG) הראה כי התרופה הניסיונית לקוליטיס כיבית etrasimod (Velsipity של Pfizer) יעילה גם בטיפול בדלקת אאוזנופילית של הושט (eosinophilic esophagitis), עם הפחתה ניכרת ברמות האאוזינופילים. לפי המחקר, Etrasimod, תרופה פומית מחקרית המעכבת סלקטיבית את הקולטן ספינגוזין-1-פוספט (S1P), שיפרה גם את המאפיינים האנדוסקופיים של דלקת אאוזנופילית של הושט, חומרת הסימפטומים הכללית ודיספגיה בחלק מהחולים.

“תוצאות אלו תומכות בהמשך מחקר נוסף באשר לתפקיד הפוטנציאלי של etrasimod בדלקת ושט אאוזנופילת,” אמר המחבר הראשי של המחקר. במחקר, 108 מבוגרים נכללו, כמחציתם נשים וזמן אבחון ממוצע של דלקת ושט אאוזנופילית של כמעט 5 שנים. לאחר 24 שבועות של טיפול, הייתה ירידה של 52.4% בספירת שיא האאוזינופילים (PEC) בקבוצת החולים שקיבלו מינון יומי של 2 מ”ג של Etrasimod בהשוואה לפלסבו, ירידה של 27.4% בקרב חולים שקיבלו מינון יומי של 1 מ”ג של Etrasimod ועלייה של 61% בקבוצת הפלצבו.

Etrasimod הדגים גם עדיפות על פלצבו בתוצאי המשנה. ציוני חומרה והיקף היסטולוגיים מקיפים, עמדו על -0.2 בשתי קבוצות הטיפול (P < .0001), בהשוואה לעלייה קלה בקבוצת הפלצבו. בנוסף, מאפיינים אנדוסקופיים, הדגימו ירידה של 1.3 בקבוצת הטיפול במינון 2 מ”ג (P = .0303) וירידה של 1.0 במינון 1 מ”ג (לא מובהק), בהשוואה לירידה קלה בקבוצת הפלצבו.

תופעות לוואי שהודגמו בטיפול, כללו עלייה ב-transaminases בכבד בקרב ארבעה מתוך 39 חולים (10.3%) בקבוצת ה-1 מ”ג ושלושה מתוך 41 חולים (7.3%) בקבוצת ה-2 מ”ג, בהשוואה לאף מטופל בקבוצת הפלצבו. בנוסף, עלייה בבילירובין דווחה בשני חולים (5.1%) בקבוצת ה-1 מ”ג Etrasimod ואף מטופל בקבוצת ה-2 מ”ג Etrasimod או פלצבו.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה