AMD

טיפול ב-Avacincaptad Pegol יעיל ונסבל היטב כנגד ניוון מקולארי גילי יבש (The Lancet)

מתוצאות מחקר GATHER2 עולה כי Avacincaptad Pegol, מעכב Component 5 של מערכת המשלים, הינו טיפול יעיל ונסבל היטב להפחתת התקדמות נגעי אטרופיה גיאוגרפית והאטת התקדמות המחלה, כך על-פי נתונים שפורסמו בכתב העת Lancet.

בתקופה שבין יוני 2020 ועד יולי 2021 נכללו במחקר 448 חולים בגילאי 50 שנים ומעלה עם אטרופיה גיאוגרפית ללא מעורבות נקודה מרכזית אשר חולקו באקראי לקבלת Avacincaptad Pegol במינון 2 מ”ג, שניתן בזריקה חודשית לתוך הזגוגית, או לקבלת טיפול דמה. הקבוצות היו די דומות וכלל 225 חולים (68% נשים) בזרוע Avacincaptad Pegol ו-223 חולים בזרוע הדמה (70% נשים).

החוקרים השלימו בדיקות עיניים חודשיות ובדיקת OCT מתחילת המחקר עד לאחר 12 חודשים, כמו גם הערכת חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר ולחץ תוך-עיני.

מהנתונים עולה כי השורש המרובע של גדילת שטח אטרופיה גיאוגרפית בזרוע הטיפול ב- Avacincaptad Pegol עמד על 0.336 מ”מ בשנה לעומת 0.033 מ”מ בשנה בזרוע טיפול דמה.

אירועים חריגים על-רקע הטיפול דווחו ב-49% מהחולים בזרוע Avacincaptad Pegol וב-37% מהחולים בזרוע טיפול-דמה, כאשר התופעות הנפוצות ביותר כללו דימום לחמיתי והיפרמיה, דלקת קרנית, לחץ תוך-גולגולתי מוגבר, ניאו-וסקולריזציה מקולארית, עין יבשה, כאב עיני, היפרדות זגוגית וקטרקט. לא תועדו מקרים של אנדופתלמיטיס, דלקת תוך-עינית או נוירופתיה אופטית איסכמית לאורך תקופת המחקר.

למרות שזריקות חודשיות עלולות להוביל לעומס על החולים ועל הרופאים, תוצאות המחקר הנוכחי מעידות כי קיים טיפול העשוי להאט את התקדמות המחלה וההשפעה הנלווית על תפקודי הראיה של המטופלים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ב- Avacincaptad Pegol עשוי להאט התקדמות אטרופיה גיאוגרפית לעומת טיפול דמה והטיפול נסבל-היטב לאורך 12 חודשים.

The Lancet, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה