Angina pectoris/MI

אבחנה של סוכרת לאחר כריתת לבלב מלווה בסיכון מוגבר למחלת לב איסכמית (J Am Heart Assoc)

בקרב חולים שפיתחו סוכרת לאחר כריתת לבלב תועד סיכון גבוה יותר למחלת לב איסכמית, בהשוואה לחולים שלא פיתחו סוכרת לאחר ניתוח הלבלב, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סוכרת לאחר כריתת לבלב עלולה להתפתח בעקבות הסרת רקמת לבלב מתפקדת ואובדן מסת תאי ביתא בלבלב עם הפרעה אנדוקרינית. סוכרת הינה גורם סיכון מוכר היטב למחלת לב איסכמית, אך אין מחקרים קודמים להערכת הסיכון למחלת לב איסכמית בחולים עם סרטן לבלב וסוכרת לאחר כריתת לבלב.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר Korean National Health Insurance Service Database לזיהוי חולים עם אבחנה של סוכרת שאובחנו עם סרטן לבלב ועברו כריתת לבלב בין 2002 עד 2019. הם השלימו ניתוח מותאם במטרה לצמצם את הסיכון להטיית בחירה וניתוח סטטיסטי במטרה לקבוע את הקשר בין סוכרת לאחר כריתת לבלב ובין מחלת לב איסכמית.

מדגם המחקר כלל 30,242 משתתפים, כאשר לאחר הוצאת חולים שלא ענו על הקריטריונים והתאמת מטופלים נכללו 2,952 חולים עם סוכרת לאחר כריתת לבלב וקבוצה תואמת של חולים ללא סוכרת לאחר ניתוח לבלב. בקרב חולים עם אבחנה של סוכרת לאחר כריתת לבלב תועדו שיעורים גבוהים יותר משמעותית של מחלת לב איסכמית, בהשוואה לחולים ללא סוכרת.

בסיכומו של דבר, 3,432 חולים נכללו בניתוח להשוואה בין קבוצות החולים עם סוכרת לאחר הניתוח ולפני הניתוח. לא תועד והבדלים משמעותיים בסיכון למחלת לב איסכמית בין חולים עם סוכרת לאחר כריתת לבלב או לפני ניתוח הלבלב.

J Am Heart Assoc, Dec 19, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה