Angina pectoris/MI

אירועי שתיית אלכוהול מופרזת מלווים בסיכון מוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים לאחר תסמונת כלילית חדה (Eur J Prev Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת European Journal of Preventive Cardiology עולה כי שתיית אלכוהול בולמוסית במהלך השנה שלאחר תסמונת כלילית חדה, אפילו בתדירות של פחות מפעם בחודש, מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הסיכון לצריכת אלכוהול לאחר תסמונת כלילית חדה.

מדגם המחקר כלל 6,557 חולים שאושפזו בשל תסמונת כלילית חדה בארבעה מרכזים בשוויץ, אשר היו במעקב לאורך 12 חודשים. נתונים אודות צריכת אלכוהול שבועית נאספו בתחילת המחקר ולאחר 12 חודשים. שתיה בולמוסית הוגדרה כצריכה של לפחות 6 יחידות אלכוהול באירוע יחיד. אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים כללו משלב של תמותה לבבית, אוטם לבבי, אירוע מוחי או התוויה קלינית לרה-וסקולריזציה של כלי דם כלילי.

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים עם שתיית אלכוהול רבה (מעל 14 יחידות/שבוע), מתונה (7-14 יחידות/שבוע), קלה (פחות מיחידה/שבוע) או הימנעות מצריכת אלכוהול, עם אירועי שתיית אלכוהול בולמוסית.

בתחילת המחקר, 817 חולים (13.4%) דיווחו על שתיית אלכוהול רבה בכל שבוע. לאחר שנה אחת, 41.6% מהחולים דיווחו על לפחות אירוע אחד של שתיית אלכוהול בולמוסית בכל חודש.

הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים לא היה גבוה יותר משמעותית באלו עם צריכה שבועית רבה של אלכוהול, בהשוואה לאלו שנמנעו מאלכוהול (8.6% לעומת 10.2%, יחס סיכון של 0.97, רווח בר-סמך 95% של 0.69-1.36) או צרכו אלכוהול בכמות מעטה (8.6% לעומת 8.5%, יחס סיכון של 1.41, רווח בר-סמך 95% של 0.97-2.06).

בהשוואה לחולים ללא אירועי שתיית אלכוהול בולמוסית, החוקרים זיהו עליה תלוית-מינון בסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים באלו עם אירועי שתייה בולמוסית בתדירות של פחות מפעם בחודש (9.2% לעומת 7.8%; יחס סיכון של 1.61, רווח בר-סמך 95% של 1.23-2.11) או אירוע אחד או יותר של שתיה מופרזת בכל חודש (13.6% לעומת 7.8%; יחס סיכון של 2.17, רווח בר-סמך 95% של 1.66-2.83).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אירועי שתיית אלכוהול בשנה שלאחר תסמונת כלילית חדה מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים קרדיווסקולאריים.

Eur J Prev Cardiol, Nov 23, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה