Ankylosing spondylitis

סיכון מוגבר לממאירות בחולים עם Ankylosing Spondylitis (מתוך Sci Rep)

במאמר שפורסם בכתב העת Scientific Reports מדווחים חוקרים מסין על תוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה מהן עולה כי בחולים עם Ankylosing Spondylitis סיכון מוגבר למחלות ממאירות, בפרט ממאירויות המטולוגיות וממאירויות במערכת העיכול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בספרות הרפואית נתונים סותרים אודות הסיכון הכולל למחלות ממאירות או ממאירויות ספציפיות בחולים עם Ankylosing Spondylitis. הם השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה במטרה לתת מענה לשאלה זו וערכו חיפוש בחמישה מאגרים (PubMed, EMBASE, Web of Science, Cochrane Library ו-Virtual Health Library).

לאחר החיפוש הראשוני הם זיהו 23 מחקרים מתאימים למטה-אנליזה.

מניתוח הנתונים עולה כי Ankylosing Spondylitis מלווה בעליה של 14% בסיכון למחלות ממאירות (סיכון יחסי של 1.14, רווח בר-סמך 95% של 1.03-1.25). בהשוואה לביקורות, בחולים עם Ankylosing Spondylitis תועדה עליה ספציפית בסיכון לממאירויות של מערכת העיכול (סיכון יחסי של 1.20, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.42), מיאלומה נפוצה (סיכון יחסי של 1.92, רווח בר-סמך 95% של 1.37-3.69) ולימפומה (סיכון יחסי של 1.32, רווח בר-סמך 95% של 1.11-1.57).

מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי חולים עם Ankylosing Spondylitis מאסיה היו בסיכון הגבוה ביותר למחלות ממאירות.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים גדולים נוספים במטרה לזהות גורמי סיכון ספציפיים להתפתחות ממאירויות בחולים עם אלו וכן לבחון את השפעות הטיפול על הסיכון לגידולים.

Sci Rep, Aug 18;6

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה