Antimicrobial therapy

האם ניתן לקצר את משך הטיפול האנטיביוטי המומלץ לטיפול בזיהום בדרכי השתן בגברים?  (Clin Infect Dis)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Infectious Diseases מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Ofloxacin למשך שבוע מוביל לתוצאות נחותות בהשוואה לטיפול בן שבועיים בגברים עם זיהום בדרכי שתן וחום.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיימת מחלוקת באשר למשך הטיפול האנטי-מיקרוביאלי האופטימאלי בגברים עם זיהום בדרכי השתן. כעת הם ביקשו להשוות טיפול אנטיביוטי בן 7 ימים לעומת טיפול בן 14 ימים בגברים עם חום וזיהום בדרכי השתן במסגרת מחקר רב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, להוכחת העדר-נחיתות.

מדגם המחקר כלל 2282 גברים מ-27 מרכזים ברחבי צרפת עם זיהום בדרכי השתן בליווי חום ותרבית שתן המדגימה פתוגן יחיד. המשתתפים טופלו ב-Ofloxacin או צפלוספורין מדור שלישי ביום הראשון, לאחר מכן חולקו בקראי ביום 3-4 להמשך Ofloxacin להשלמת 14 ימי טיפול בסך הוכל או למשך שבעה ימי ולאחר מכן קבלת פלסבו עד יום 14.

התוצא העיקרי היה שיעורי הצלחת הטיפול, אשר הוגדרו כתרבית שתן שלילית והעדר חום וטיפול אנטיביוטי נוסף מתום הטיפול ולמשך שישה שבועות מהיום הראשון. תוצאי סיום משניים כללו הישנות זיהום בדרכי השתן בתוך 6 שבועות ו-12 שבועות מהיום הראשון, נשאות רקטאלית של Enterobacterals עמידים לטיפול אנטי-מיקרוביאלי ואירועים על-רקע טיפול תרופתי.

החוקרים מדווחים כי 240 משתתפים חולקו באקראי לקבלת טיפול אנטיביוטי במשך 7 ימים (115 משתתפים) או 14 ימים (125 משתתפים).

בניתוח לפי כוונה לטפל, שיעורי הצלחת טיפול עמדו על 55.7% (64 משתתפים) בזרוע הטיפול במשך שבוע ועל 77.6% (97 משתתפים) בזרוע הטיפול במשך שבועיים (הבדל בסיכון של 21.9%-, רווח בר-סמך 95% של 33.3%- עד 10.1%-), עדות לנחיתות טיפול בן שבעה ימים בלבד.

אירועים חריגים במהלך טיפול אנטיביוטי תועדו ב-4 משתתפים בזרוע הטיפול האנטיביוטי במשך שבעה ימים וב-7 משתתפים בזרוע הטיפול האנטיביוטי למשך שבועיים.

לא תועדו הבדלים בין הקבוצות בשיעורי נשאות רקטאלית של חיידקים עמידים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על נחיתות טיפול ב-Ofloxacin במשך שבוע בגברים עם חום וזיהום בדרכי השתן, בהשוואה לטיפול אנטיביוטי בן שבועיים ולכן אין להמליץ על משטר טיפול זה.

Clin Infect Dis, June 15, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה